Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Hälsningar fr. SQ 319 mellan LHR och SIN. SQ levererar verkligen. Bästa Chicken Biryani jag ätit och bra nivå på såväl Champagne som vin.
A380 är fantastisk tyst och här kommer man att sova som en liten g..s Andra leget på min het efterlängtade award ARN-LHR-SIN-HKT, SIN-AMS-ARN, som jag bokade i våras när det helt plötsligt öppnade sig ett fönster för Singapore AIrlines…

Visa bifogad bild 147770Visa bifogad bild 147771Visa bifogad bild 147772Visa bifogad bild 147773Visa bifogad bild 147774
Ser trevligt ut! Jag hade en bokning med SQ LHR-SIN-NRT nu i november, bokade själv då sambon inte ville med, sen ändrade hon sig och skulle med ändå (vilket är kul men typiskt att det var efter samarbetet med SQ avslutats) så nu åker vi med LH dit och LX hem istället. Lovar att jag inte alls är bitter...

Last edited:
Ser trevligt ut! Jag hade en bokning med SQ LHR-SIN-NRT nu i november, bokade själv då sambon inte ville med, sen ändrade hon sig och skulle med ändå (vilket är kul men typiskt att det var efter samarbetet med SQ avslutats) så nu åker vi med LH dit och LX hem istället. Lovar att jag inte alls är bitter...
Bättre att behålla biljetterna för bägge i sådana här fall (nästa gång)…man aldrig vilket humör ens respektive är på… I mitt fall var det benhårt..9 dagar på plats! Men nu väl här…”älskling” kan du boka om så vi får ett par dagar till på plats innan vi åker hem…till saken hör att jag hade SQ till CPH just 2 dagar senare när jag bokade, men fick skynda mig och hann boka om returen via AMS innan fönstret stängdes (i början av året)…

Last edited:
Hälsningar fr SQ 740 fr. SIN till HKT. Vi flyger en Boeing 737 Max 8 :eek:. Men hittills har allt gått bra, peppar..peppar (ref Lion Air och Ethiopian…).
Skämt åsido, ett otroligt lyft jämfört med SIlk Airs gamla A320 och B737. Dessutom jämfört med SAS och övriga europeiska bolag, så får de ställa sig i skamvrån… .

Stolsrader med 2-2 resp. 1-1 och då trons-tennis. Alla säten är “fullty flat”, Naturligtvis, champagne innan vi startär och mat fr.meny på samma fina porslin som långdistans. Bästa kortdistans flygning jag någonsin varit med om! SQ levererar verkligen!

IMG_7084.jpeg

IMG_7086.jpeg

IMG_7082.jpeg

Kanske sista Eurobonusresan med SQ, kommer sakna möjligheten…
De är riktigt bra, främst SQ365/366 har gjort jobbet åt oss på denna resan.
De kör just nu Piper-Heidsieck Essentiel både ombord i C och i loungerna.
IMG_0250.jpegIMG_0214.jpeg

Attachments

• IMG_0220.jpeg
    IMG_0220.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 115
Hälsningar från SQ 232 SYD-SIN med A380. Besättningen otroligt duktiga, alerta och trevliga, likaså på de föregående flighterna med SQ denna resa. Snart mot Lau Pa Sat för Satay i Singapore!

IMG_2380.jpeg

Attachments

• IMG_2383.jpeg
    IMG_2383.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 130
  • IMG_2386.jpeg
    IMG_2386.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 129
  • IMG_2387.jpeg
    IMG_2387.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 132
  • IMG_2388.jpeg