Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Om @Kris flög in till BCN, Så flyger jag ut i molnen med SK1812 till ARN
Noterade att denna flygning gör att jag behåller mitt EBD, har inte brytpunkt fören den 31 maj, och jag har varit orolig att inte nå upp under period, men det har jag varit orolig för under hela tiden EBD har funnits.
 
Fönsterbild från SQ305 som på bilden befann sig i norra Iran nära gränsen mot Armenien och Azerbajdzjan.
 

Attachments

  • ABB201E5-A762-4C63-9D40-9B1A3FA79615.jpeg
    ABB201E5-A762-4C63-9D40-9B1A3FA79615.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 160
Hälsningar från SK2901ARN-FNC, alltså en av SAS fåtaliga flygningar till Madeira. Känns inte alldeles fel med ca 30 C varmare temperatur i några dagar. Erbjöds ett val mellan lax och pizza, kan inte påminna mig att jag fått frågan i Plus.
(Hade gärna bifogat bild om servern hade kunnat hantera det.)
 
:cool:Hälsningar från SK2901ARN-FNC, alltså en av SAS fåtaliga flygningar till Madeira. Känns inte alldeles fel med ca 30 C varmare temperatur i några dagar. Erbjöds ett val mellan lax och pizza, kan inte påminna mig att jag fått frågan i Plus.
(Hade gärna bifogat bild om servern hade kunnat hantera det.)
Jag måste ta tillbaka det där med ARN-FNC. :( Efter ett landningsförsök på FNC blev det en go-around (efter en ganska hård markkontakt med bakre landningsstället) följt av en stund i holding pattern. Sedan blev det divert mot TFS vilket efter en stund istället blev det något mer avlägsna LPA där SAS har en stand-by besättning. (Med ytterligare holding pattern skulle de väl ändå inte komma hem idag p.g.a. maxad arbetstid.) Så just nu står vi på plattan på LPA och väntar på besked. Vi har för all del fått en automatisk ”ombokning” till LPA-FNC med samma flightnummer med avgång om en knapp halvtimme. Men det behöver ju inte betyda att det blir så.

FNC är ju för all del känt för knepiga vindar p.g.a. att landningsbanan ligger vid en bergskant och kräver ett särskilt pilotgodkännande. Så frågan är om stand-by-besättningen har sådant… o_O

Edit: det blir tydligen en natt på LPA istället för fortsättning idag. Peppes bodega nästa? ;) Returen SK2902 lär nog bli inställd, eller blir av först imorgon, för de som väntar på den (inte jag). Ombokningar med TAP kanske?

Edit 2: svenska mediauppgifter påstår att vi hade problem med en motor. Det märkte inte vi. Det står dessutom just nu kapten i kabinen och dementerar å det bestämdaste.

 
Last edited:
Jag måste ta tillbaka det där med ARN-FNC. :( Efter ett landningsförsök på FNC blev det en go-around (efter en ganska hård markkontakt med bakre landningsstället) följt av en stund i holding pattern. Sedan blev det divert mot TFS vilket efter en stund istället blev det något mer avlägsna LPA där SAS har en stand-by besättning. (Med ytterligare holding pattern skulle de väl ändå inte komma hem idag p.g.a. maxad arbetstid.) Så just nu står vi på plattan på LPA och väntar på besked. Vi har för all del fått en automatisk ”ombokning” till LPA-FNC med samma flightnummer med avgång om en knapp halvtimme. Men det behöver ju inte betyda att det blir så.

FNC är ju för all del känt för knepiga vindar p.g.a. att landningsbanan ligger vid en bergskant och kräver ett särskilt pilotgodkännande. Så frågan är om stand-by-besättningen har sådant… o_O

Edit: det blir tydligen en natt på LPA istället för fortsättning idag. Peppes bodega nästa? ;) Returen SK2902 lär nog bli inställd, eller blir av först imorgon, för de som väntar på den (inte jag). Ombokningar med TAP kanske?

Edit 2: svenska mediauppgifter påstår att vi hade problem med en motor. Det märkte inte vi. Det står dessutom just nu kapten i kabinen och dementerar å det bestämdaste.

Seg början på vistelsen, men du får ju flyga lite mer ;)
Intressant att kapten och mediaavdelningen upplever situationen olika, eller så gör statsradion en egen fri tolkning…
 
Toppen