Jag måste ta tillbaka det där med ARN-FNC.

Efter ett landningsförsök på FNC blev det en go-around (efter en ganska hård markkontakt med bakre landningsstället) följt av en stund i holding pattern. Sedan blev det divert mot TFS vilket efter en stund istället blev det något mer avlägsna LPA där SAS har en stand-by besättning. (Med ytterligare holding pattern skulle de väl ändå inte komma hem idag p.g.a. maxad arbetstid.) Så just nu står vi på plattan på LPA och väntar på besked. Vi har för all del fått en automatisk ”ombokning” till LPA-FNC med samma flightnummer med avgång om en knapp halvtimme. Men det behöver ju inte betyda att det blir så.
FNC är ju för all del känt för knepiga vindar p.g.a. att landningsbanan ligger vid en bergskant och kräver ett särskilt pilotgodkännande. Så frågan är om stand-by-besättningen har sådant…
Edit: det blir tydligen en natt på LPA istället för fortsättning idag. Peppes bodega nästa?

Returen SK2902 lär nog bli inställd, eller blir av först imorgon, för de som väntar på den (inte jag). Ombokningar med TAP kanske?
Edit 2: svenska mediauppgifter påstår att vi hade problem med en motor. Det märkte inte vi. Det står dessutom just nu kapten i kabinen och dementerar å det bestämdaste.
Ett SAS-plan från Stockholm som under lördagseftermiddagen skulle ha landat i Funchal, Madeira fick istället styras om till Las Palmas efter problem med ...
sverigesradio.se