Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Mycket strul på VIE igår efter dåligt väder, OS969 mot Stockholm blev över 2h försenad pga avsaknad av bussar till gaten. Blev en fin vy över stan när vi väl lyfte.
Och dessförinnan gjorde OS967 timeout på crew. Man hade inte mycket för att ha specifikt planerat för att komma hem tidigt... Men med tanke på hur det såg ut ett par timmar innan så var det en väldigt lugn tur upp till Arlanda.

Rostock med Warnemünde.

IMG_9620.jpeg

THAI AIRWAYS fortsätter att utveckla sitt servicekoncept. Nu med pyjamas av märket Jim Thompson och det borde väl garantera att den är av god kvalitet. Har inte testat ännu. Dessutom kommer dom obligatoriska tofflorna nu i en återanvändningsmodell av skopåse. Fast där är SAS modellen med ena sidan med nät bättre tycker jag.

Som vanligt suverän servicenivå på planet. Här gör guldstatus verkligen skillnad.

Det är en fenomenal resa detta flygbolag gjort från konkurs till dagens situation med stora framtidsplaner. Bl a gick staten ur som ägare. Intressant kan jag tycka.
20260903_114019.jpg

THAI AIRWAYS fortsätter att utveckla sitt servicekoncept. Nu med pyjamas av märket Jim Thompson och det borde väl garantera att den är av god kvalitet. Har inte testat ännu. Dessutom kommer dom obligatoriska tofflorna nu i en återanvändningsmodell av skopåse. Fast där är SAS modellen med ena sidan med nät bättre tycker jag.

Som vanligt suverän servicenivå på planet. Här gör guldstatus verkligen skillnad.

Det är en fenomenal resa detta flygbolag gjort från konkurs till dagens situation med stora framtidsplaner. Bl a gick staten ur som ägare. Intressant kan jag tycka. Visa bifogad bild 177631
Alltid gillat Thai. Alla resor jag gjort med dem, i alla olika klasser de har eko-first (som jag skrev i någon annan tråd) har varit kanon!

SK404 CPH-ARN
Snubbe i 11a kör video samtal. Visserligen i lurar, men man gör ju honom prata hela tiden.
Uppenbarligen undrar den andre om de inte ska avsluta för snubben svarar
"NÄ, planet har wifi så det är lugnt"

Detta kommer tyvärr bli ett återkommande fenomen, något som måste pekas ut även i cabin crew-träningarna framöver.

Råkade själv ut för samma tidigare i år på ett flyg till Dubai, mannen bredvid tog ett Teams-möte och snackade väldigt högt. Det spelade inte så stor roll för mig då jag tittade på en film med mina egna hörlurar på. Men passageraren framför oss kallade in cabin crew som sa till mannen att antingen så kan han hålla tyst eller så kommer de "ta action" med hjälp av pursern/kaptenen.

Mannen blev frustrerad men valde ändå att stänga av datorn.. :)

Toppen