Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

GOTATH

Medlem
Trodde 25F var nödutgång på Sas a321 men det var det då icke! Trevlig fredag från SK407 mot Köpenhamn!
220f1547a5dffb8daff0ae191ff5b0d7.jpg


Skickat från min SM-A705FN via Tapatalk
 

doc

Medlem
God morgon! Solen går upp ovan molnen denna lördag 3 december. Är på väg till Köpenhamn eller Göteborg. Piloterna, som var sena till planet, verkar inte helt överens om vilken destination vi har. Vi får jag ser var jag landar. Trevlig helg!

a5db3157eb8a0454a4105efb3282ec16.jpg
 

Tomas E

Medlem
Hälsningar från ett tag efter landning från IB3315 ARN-MAD som blev aningen mer spännande än väntat p.g.a. en störig passagerare i biz.

Rätt typisk IB Europa-upplevelse med rätt bra mat, helt ”korrekt” cabin crew men inte den där extra uppmärksamheten att fylla på i glaset m.m. som karaktäriserar deras systerbolag BA. (På en så här lång flight hade BA kört pre-dinner drycker och uttryckligen frågat om påfyllning under maten.) Jag lyckades dock få både cava, Rioja och brandy utan att ta till ”juiceknappen” genom att vara lite ”på” och förmodligen p.g.a. bara tre rader i biz. Men det var lite av ett undantag. Brandyn var en Gran Duque de Alba (från sherryhuset Williams & Humbert) som serverades från en bullig helflaska som de fick leta efter i bakre delen av planet. Fick minst en 8a i ett vinglas, kanske kompensation för de gånger det inte blivit tillfälle att beställa, eller så tycke pursern att det var lika bra att hälla rejält när han väl behövde leta upp flaskan.

Med någon bönsallad som förrätt och kalvstek med potatisgratäng och linser var väl maten åt det rustika hållet, men jag tycker att Do&Co alltid presterar bra på efterrätter - idag något slags jordgubbsmousse med jordgubbar under.
BE3E70D9-64C0-4FAD-BD71-A68AE6AF008E.jpeg


D17C7083-3988-4FFD-9B33-CE6C88A921AC.jpeg


Och så var det komplikationerna mot slutet av flygningen. En passagerare som nog var lite allmänt glad i hatten (i ett sällskap av två halvunga killar) hamnade i gräl med kabinbesättningen på slutet. Han drällde omkring efter ”fasten seat belt”-skylten tänts (lite oklart om han ville till muggen igen där han varit ca 15 min innan - mycket öl kan ju ha den effekten) utan mask på och fick en skarp tillsägelse om båda som han verkade käfta emot, även efter att den upprepades med pekande på skylt och mask. Sedan gick han tillbaka in i galley och käftade en gång till med pursern och fortsatte att vara högljudd från sätet. En mycket arg purser gick då in i cockpit och kom sedan tillbaka med ett clipboard som han läste från med hög och arg men formell röst (självfallet försökte puckot avbryta och käfta emot igen) och verkade säga passagerarens namn, att polis skulle vänta i Madrid och att han inte kunde resa med Iberia igen. Detta utspelade sig på spanska, så jag kan inte säga säkert. Mellan sig verkade han och hans ressällskap dock möjligen prata portugisiska, och pursern bytte vid något tillfälle till engelska, så han var nog inte spanjor. De sista 15 min före landning lugnade han sig dock (han var aldrig våldsam eller hotfull mot övriga passagerare, så mer ett problem för cabin crew än oss andra) men försökte på engelska (stående upp trots fasten seat belt) få sympati för att han bara ville gå på muggen. Lite glaskross hördes också från hans håll. Hans ressällskap (som hade något lugnande inverkan) såg ut att skämmas som en hund och sa något kort till mig (på engelska) som jag tolkade som ungefär ”dåligt ölsinne”. Han gick i alla fall av frivilligt utan bråk när vi kommit fram och det sista jag såg av honom var att han var omgiven av tre poliser med skyddsvästar och rätt bistra uppsyner. Pursern böjde sig närmast dubbelvikt med ursäkter till oss övriga när vi klev av.

Tja, en minnesvärd flight, men jag föredrar nog mindre drama om jag ska vara ärlig.
 
Last edited:

bnr

Medlem
Hej från TK39, 40000 fot över södra Egypten i en hyfsat ny A350!
Fin kabin, 1-2-1 är nice. Lite tight stol jmf med SAS men funkar ändå!

På väg hem efter drygt tre veckor i Sydafrika! Kommer hem något solbränd och ett skägg rikare, glömde raka mig innan jag blev solbränd och ville undvika att se ut som en inverterad Homer Simpson.

1A7ED17A-4972-40D7-BDCA-4DEEB3623877.jpeg
 
Tidig business class inrikesflygning med Turkish Airlines ifrån Antalya till Istanbul

" Fritt mitt säte duger gott för mig när det är kort flygning "


" For dom som inte ännu hunnit besöka Turkish Airlines Lounge på Antalyas flygplats så sänder jag med några bilder "
" For dom som år intresserade av att se hur Turkish Airlines Lounge på Antalyas flygplats ser ut så sänder jag med några bilder "

Ber om ursäkt om det upprör några att jag sänder bilder ifrån loungen

Ha en trevlig helg
 

Attachments

  • THYAYT.jpg
    THYAYT.jpg
    60,1 KB · Visningar: 95
  • THYAYT1.jpg
    THYAYT1.jpg
    28,2 KB · Visningar: 92
  • THYAYT2.jpg
    THYAYT2.jpg
    78,5 KB · Visningar: 83
  • thyaytlounge99.jpg
    thyaytlounge99.jpg
    88,2 KB · Visningar: 86
  • THYAYTLOUNGE13.jpg
    THYAYTLOUNGE13.jpg
    75,8 KB · Visningar: 87
  • THYAYTLOUNGEA.jpg
    THYAYTLOUNGEA.jpg
    74,8 KB · Visningar: 84
  • thyaytloungeb.jpg
    thyaytloungeb.jpg
    68,1 KB · Visningar: 77
  • THYAYTLOUNGE.jpg
    THYAYTLOUNGE.jpg
    90,9 KB · Visningar: 76
  • THYAYTLOUNGE2.jpg
    THYAYTLOUNGE2.jpg
    94,6 KB · Visningar: 77
  • THYAYTLOUNGE7E.jpg
    THYAYTLOUNGE7E.jpg
    113 KB · Visningar: 77
  • THYAYTLOUNGE7D.jpg
    THYAYTLOUNGE7D.jpg
    117,1 KB · Visningar: 87
  • THYAYTLOUNGE7C.jpg
    THYAYTLOUNGE7C.jpg
    108,7 KB · Visningar: 79
  • THYAYTLOUNGE7B.jpg
    THYAYTLOUNGE7B.jpg
    89,1 KB · Visningar: 80
  • THYAYTLOUNGE7A.jpg
    THYAYTLOUNGE7A.jpg
    109,6 KB · Visningar: 78
  • THYAYTLOUNGE7.jpg
    THYAYTLOUNGE7.jpg
    114,4 KB · Visningar: 83
  • THYAYTLOUNGE8.jpg
    THYAYTLOUNGE8.jpg
    84,4 KB · Visningar: 81
  • THYAYTLOUNGE1.jpg
    THYAYTLOUNGE1.jpg
    80,2 KB · Visningar: 73
  • THYAYTLOUNGE10.jpg
    THYAYTLOUNGE10.jpg
    65,6 KB · Visningar: 77
  • THYAYTLOUNGE11.jpg
    THYAYTLOUNGE11.jpg
    79,3 KB · Visningar: 84
Toppen