Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Tomas E

Medlem
Här är något som jag noterat, innan sommaren hade jag typ 90% success-rate på fungerande Wi-Fi på Connect, men sedan har det varit 100% failure. Är det massor med nya plan som kommit in? På en flygning poängterade (och ursäktate) cabin crew separat att det var så nytt plan att de ännu inte hunnit installera boxen. Något som jag noterade redan innan boarding, att knölen saknades.

Dessutom undrar jag, varför installeras dessa boxar inte hos Airbus eller iaf i samband med leverans? Istället för att ha planet flyga någonstans för att stå någon dag efter man tagit den i trafik? Är det någon juridisk/leveransteknisk grej?
I mitt fall alltså 3-4 icke-Wi-Fi i rad de senaste månaderna före idag. Två i rad var nya plan (då brukar inte Wi-Fi-infolappen finnas utlagd i stolsfickan), sedan en där det inte fungerade.

Jag har undrar precis samma sak om installationen!
 

LPC123

Medlem
6E2725C9-4F45-492D-975A-0A221F49B4ED.jpeg


Gårdagens SK943 till Chicago. Inget wifi på planet.
 

intuition

Medlem
Åka Fakir från Helsingfors en lördagsmorgon är lite småsegt, upp kl 5 svensk tid.

(Tillhörande bild är "för stor för server processen", men alla vet ju ändå hur moln ser ut från 10 000 m höjd belysta underifrån av en blek morgonsol)
 

011430121

Medlem
SK936 från SFO till CPH vi är 197 pax ombord det är en A350 det gör en kabinfaktot på 65%
Middagen är precis slut, förrätten blev hunner varmrätten hummer, som dessvärre var oätlig det gick inte arr skära i köttet, pushen tog fram en ny köttbit men även var svåt att komma igenom, det fick bli pasta.även denna flygning med trevlig personal.
201073A0-0365-4245-821C-39BA1124BE77.jpeg
 
Toppen