Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

palmen

Moderator
Glömde uppdatera här i Måndags då det såg ut så här på SQ26 Frankfurt till New York, en minst sagt trevlig flygning....

123098-e1ee3aa0678e02fcb975233ddc3aba68.jpg
Bokad som award på något sätt?
 

011430121

Medlem
En liten korttur på 55 minuter med SK1415 mellan ARN-CPH en A321 med 129 pax reg OY-KBE, omplåstring har gjorts för att dörrar skall hållas öppna.
Det bästa med resan är kabinchefen Anki tänk om alla vore som hon, då skulle passagerarna stå i kö för att få flyga med SAS

B40A186D-9243-411B-A21A-014F579B1765.jpeg
 

Tomas E

Medlem
Hälsningar från en mycket välfylld SK525 ARN-LHR. För första gången på 4-5 Connect-flygningar finns Wi-Fi både installerat och igång. Men säg den SAS-lycka som är fullständig, för vi kom iväg drygt en timme sent. Skylldes först på en försenad crew-medlem på ett inkommande flyg, sedan sades något om ”called in late by the company” och slutligen kom ca 20 personer med lite stressad uppsyn i ett svep och boardade efter övriga, så vi verkar också ha väntat in något annat flyg. En del av den extra väntetiden användes för att välkomna barn att komma fram och titta i cockpit. Om SAS låter bli att gå i konkurs kan de ju behöva lägga grunden för framtida pilotrekrytering. ;)
 

Jannes

Medlem
För första gången på 4-5 Connect-flygningar finns Wi-Fi både installerat och igång.
Här är något som jag noterat, innan sommaren hade jag typ 90% success-rate på fungerande Wi-Fi på Connect, men sedan har det varit 100% failure. Är det massor med nya plan som kommit in? På en flygning poängterade (och ursäktate) cabin crew separat att det var så nytt plan att de ännu inte hunnit installera boxen. Något som jag noterade redan innan boarding, att knölen saknades.

Dessutom undrar jag, varför installeras dessa boxar inte hos Airbus eller iaf i samband med leverans? Istället för att ha planet flyga någonstans för att stå någon dag efter man tagit den i trafik? Är det någon juridisk/leveransteknisk grej?
 
Toppen