Senaste nytt

[Guide] Hur man registrerar påminnelse (Alert) på ExpertFlyer

Här är ett färskt exempel, LH har precis öppnat upp platser både i C och F från SFO imorgon, synliga på United dot com:
UnitedAvailability.PNG

Men på Expertflyer vill de inte lista något alls, och man får alltså ingen Alert om att det öppnats upp platser;

EFAvailability.PNG

Här är ett färskt exempel, LH har precis öppnat upp platser både i C och F från SFO imorgon, synliga på United dot com:
Visa bifogad bild 56898

Men på Expertflyer vill de inte lista något alls, och man får alltså ingen Alert om att det öppnats upp platser;

Visa bifogad bild 56897
Jag misstänker att ExpertFlyer hämtar award inventory info från ANA istället för United.com som de gjorde tidigare.

ANA visar inte awardplatstillgång om det är nära inpå avresedatumet.

Jag testar ExpertFlyer nu för att se om det är något jag har användning av för att hitta business award med SAS men det beter sig inte som jag väntar mig:

Screen Shot 2017-02-21 at 15.50.49.png

Här söker jag på endast direktflyg, endast SAS. Resultatet visar icke-direkt (?) från ARN till okänd destination och sedan vidare med LH. Dessutom bara med tillgänglighet på ena sträckan? Det är i princip fel på samtliga sökkriterier...

Screen Shot 2017-02-21 at 15.50.19.png

Samma sökning, men en annan dag. Här verkar det något bättre, men fortfarande inga direktflyg.

Gör jag fel?

Jag vill minnas att det blir så när SAS inte har några platser.

I grunden: vissa flygbolag, däribland SAS, listas överhuvudtaget inte när de inte har platser lediga. En del andra listas, men utan platser.

Om det inte finns ett enda alternativ på direct så verkar EF falla tillbaka på att söka även på connections. Och det är därför du får upp dem.

Ok, det är ju något förvirrat om man söker på en direktförbindelse från A till B med bolag X, och får svar att det finns plats på en icke-direktförbindelse från A, via okänd ort, till B. Med bolag Y. Dessutom finns det bara plats på första sträckan, så jag blir strandsatt på den okända orten.
Det är en sökfunktion i klass med SAS nya hemsida :)

• Gilla
Reactions: Gus
Kan inte påminna mig att jag sett tomma fält, men eftersom det står NA/NA på reliability så misstänker jag att ExpertFlyer misslyckades med sin sökning för dessa två flighter.

Lite OT men jag måste fråga er lite mer rutinerade... Jag har använt KVSTool nu i något år och tycker det funkar smutt. Aningens tidskrävande dock och väldigt mycket harvande blir det. Fyller funktionen dock.
Vad är fördelen som ni ser att använda EF istället, om man bortser från alert-funktionen (som givetvis är ett superplus!).

Vet ni hur ofta inventory uppdateras på EF?

Kan inte påminna mig att jag sett tomma fält, men eftersom det står NA/NA på reliability så misstänker jag att ExpertFlyer misslyckades med sin sökning för dessa två flighter.
Kom fram till att det var flighter med ett annat bolag än det jag sökt på. Söker jag på det bolaget (i det här fallet Turkish) kommer det upp med yes eller no.

Reliability har nog inte något med tillgänglighet på award utan indikerar om flyget historiskt sett är i tid eller har stora pch frekventa förseningar.

Toppen