Senaste nytt

[Guide] Flygbonusprogram som tillåter att samla ihop familjens poäng/miles (familjekonto)

Dr. Miles

Expert
Jag har lagt till:

SAS EuroBonus - Family Pooling
Family Pooling Terms and conditions - SAS

Virgin Australia Velocity - Family Pooling
Family Benefits | Velocity Frequent Flyer


För er information, Virgin Australia Velocity har följande partner flygbolag.
  • airberlin
  • Air New Zealand
  • Delta
  • Etihad Airways
  • Hawaiian Airlines
  • Silk Air
  • Singapore Airlines
  • Vincent Aviation
  • Virgin Atlantic
  • Virgin America

Poängen på Virgin Australia Velocity går inte ut så länge man har aktivitet minst en gång inom 36 månader.
Virgin Australia skrev:
9.8 Expiry of Points due to Inactivity

9.8.3 The Member’s Points will not expire if they earn, redeem or transfer any Points to or from their Membership Account at any time during the consecutive 36 month period, or if they are participating in a family pool.
Terms & Conditions | Velocity Frequent Flyer
 

RickardG

Medlem
Jag koncentrerar allt mitt poängsamlande till Eurobonus. Eftersom vi är fem i familjen gynnas vi starkt av möjligheten som Familjekonto ger. Någon enstaka gång blir det andra bolag utanför stat alliance, denna gång med Hawaiian, och då blir frågan till vilket program jag ska kreditera till.

Vilka program, förutom EuroBonus, har någon form av familjekonto så alla familjemedlemmars resor kan samlas under ett konto?
 

Henrik_B

Medlem
Om du vill kreditera Hawaiian miles till annat bolag så är United MilagePlus och American AAdvantage två bra alternativ. 100% för de flesta Y-biljetterna vilket är generöst. Dock tror jag inte något av dessa program har familjekonton. BAEC är som RonnieK nämner det bästa familjealternativet, men det går inte att kreditera Hawaiian miles dit.
 

RickardG

Medlem
Om du vill kreditera Hawaiian miles till annat bolag så är United MilagePlus och American AAdvantage två bra alternativ. 100% för de flesta Y-biljetterna vilket är generöst. Dock tror jag inte något av dessa program har familjekonton. BAEC är som RonnieK nämner det bästa familjealternativet, men det går inte att kreditera Hawaiian miles dit.
Tyvärr gäller det inte för resor mellan Hawaii och fastlandet, bara mellan öarna. Virgin, China eller Korean verkar vara alternativen...
 

Impendill

Medlem
M&S har familjekonto!
Tog lite tid för turkish airlines att upprätta ett men jag och min (blivande) fru samlar poäng på mitt konto. Alla miles hon hade samlat sen innan fördes över och så fort hon samlar nya förs de över direkt. Ej en gång per månad som tex SAS.
 
Toppen