Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Expressen istället för Aftonbladet, men lånar tråden ändå.

Barnsfamiljen mardröm – strandade i Thailand | Kvällsposten

De verkar ha bokat separata biljetter, flyget Koh Samui - Bangkok blir inställt så de missar Bangkok - Köpenhamn. De tycker Thai skall fixa hemresan ändå. Läser man artikeln verkar det ju också som att Thai vill försöka hjälpa, men de är två familjer på 14 personer och de kan bara tänka sig att flyga ihop...
Är detta ens effektivt? Att gråta ut i pressen alltså, känns rätt hopplöst och med tanke på att allt är deras egna fel.
 

mha321

Medlem
Är detta ens effektivt? Att gråta ut i pressen alltså, känns rätt hopplöst och med tanke på att allt är deras egna fel.
Så länge det är i Sverige verkar det ju ganska ofta fungera tyvärr. Om inte annat brukar ju någon chef bli intresserad när det helt plötsligt står om dem i tidningen, och helt plötsligt går problem att lösa (oberoende av vems fel det är och vad reglerna säger - men poängen är att de kommer fram till personer å en nivå i organisationen som inte behöver följa reglerna).

Däremot tror jag inte thai i Bangkok tar någon vidare stor notis om ett uppslag i expressen.
 

henke12

Medlem
Har de köpt separata biljetter med Bangkok Airways har jag inget att säga.

Om de däremot har köpt separata biljetter med Thai BKK-USM-BKK har jag viss förståelse,
Speciellt om de fått olika information från flygplatsen på USM och BKK.

Folk vet helt enkelt inte hur det fungerar med separata biljetter så jag tror "utgriningen" i Aftonbladet grundar sig i okunskap.
 

agehall

Medlem
Var ju rätt många oklarheter i den artikeln - hade familjen köpt separata biljetter? Vilket bolag flög USM-BKK och lovade att hjälpa dem? Det låter ju onekligen som separata biljetter men det skulle ju kunna vara så enkelt som att Thai har fullt till skandinavien och vägrar boka om dem till andra bolag.
 

jumbooze

Medlem
Men det jag tror vi med rätt stor säkerhet kan konstatera är att de inte läst agehalls budord ;)
Separata biljetter eller ej, det är ju inte ovanligt att man blir lovad att man ska få hjälp på nästa flygplats...
 

agehall

Medlem
Separata biljetter eller ej, det är ju inte ovanligt att man blir lovad att man ska få hjälp på nästa flygplats...
Absolut inte. Och det är väldigt lätt som Svensk att tro på det. I många fall stämmer det (framförallt i EU och nordamerika) men i många andra fall stämmer det absolut inte.
 

ZZZebra

Medlem
Många inlägg här som menar att det är deras eget fel. Ni som säger det, vilken mening i artikeln säger att de bokat separata biljetter? Känns inte så vederhäftigt med massa gissningar, blir ju typ Aftonbladet-nivå på det hela.
 
Toppen