Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Men om man checkar in dagen innan och sen ändå inte hinner fram i tid, vad händer då? Står dom och väntar på en helt i onödan?
Checka in bagage höjer oddsen att komma med.

Det tar tid att off loada bagaget så de eftersöker dessa pax i högre utsträckning.

Men när det var som Morgan Alling säger 15 minuter innan avgång som incheckning stängde på SAS så vet i tusan om man kunde checka in bagage.

Eller ens alls......

Står man i checkindisken 38 minuter före avgång känns det spontant svårt att vara vid gaten vid boarding.
Innan boarding börjar, ja. Men innan den slutar fixar man. Jag har haft kortare än så när jag klivit av Arlanda express. Men det är inget man ska planera för :)

Checka in bagage höjer oddsen att komma med.

Det tar tid att off loada bagaget så de eftersöker dessa pax i högre utsträckning.

Det förutsätter dock att man är lite tidigare vid check in. Det faktum att man vill checka in baggage överhuvudtaget minskar ju chansen att man kommer med när man är sent ute.

Men när det var som Morgan Alling säger 15 minuter innan avgång som incheckning stängde på SAS så vet i tusan om man kunde checka in bagage.

Eller ens alls......

Knappast med baggage nej.

Generellt är det många som sätter likhetstecken mellan "checka in" och "lämna baggage". Men så är ju inte alls fallet.

Innan boarding börjar, ja. Men innan den slutar fixar man. Jag har haft kortare än så när jag klivit av Arlanda express. Men det är inget man ska planera för :)

Det förutsätter dock att man är lite tidigare vid check in. Det faktum att man vill checka in baggage överhuvudtaget minskar ju chansen att man kommer med när man är sent ute.

Knappast med baggage nej.

Generellt är det många som sätter likhetstecken mellan "checka in" och "lämna baggage". Men så är ju inte alls fallet.

Men det var inga problem att checka in 15 minuter innan avgång med SAS som Morgan Alling säger då?

I automat och disk som han testade.

Enligt Morgan så ville personalen att han ska ta upp det med cheferna på SAS för att de anser att incheckningstiderna skapar problem ... sedan undrar man om inlägget var mer en ursäkt till boktober satt han inte kommer vara på plats och att han inte hade marginaler för att ta ett senare flyg alt försenat eller inställt flyg.

Enligt Morgan så ville personalen att han ska ta upp det med cheferna på SAS för att de anser att incheckningstiderna skapar problem ... sedan undrar man om inlägget var mer en ursäkt till boktober satt han inte kommer vara på plats och att han inte hade marginaler för att ta ett senare flyg alt försenat eller inställt flyg.
Personalen måste längta tillbaka till tiden då man kunde checka in 15 minuter innan avgång som hävdas av Alling.

En annan sätter larm på sekunden Check-in öppnar. De här männsikorna vet jag inte om jag skulel vilja lämna någon sorts långsiktig planering åt.

Men vänta nu, kan man inte boka om sin resa/biljett på avresedan som ebd? Om Morgan är det, hade inte detta löst problematiken?

Eller gäller detta bara inverterat till ett tidigare flyg och inte ett senare?

Toppen