Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Står man i checkindisken 38 minuter före avgång känns det spontant svårt att vara vid gaten vid boarding.

Men om man checkar in dagen innan och sen ändå inte hinner fram i tid, vad händer då? Står dom och väntar på en helt i onödan?

På BMA gick det alltid kanon med 30 min när det begav sig. Så han kanske glömde av vilken flygplats det gällde.
Det var väl 30 minuter på inrikes med sas också tidigare och nu ändrat till 40?

Du kan ju teoretiskt checka in 20h innan med sas och komma till flygplats 20 minuter innan. Finns väl ingen begränsning hur sent man kan passera security på ARN, som det finns på tex LHR.

Kanske inte i kvällspressen men ändå!
Om man ska på något viktigt så kanske man borde checka in dagen innan och komma i tid till flygplatsen istället för att skylla ifrån sig på nya regler?
Visa bifogad bild 169211
Tramsigt inlägg om du frågar mig. Från hans sida alltså.

Men om man checkar in dagen innan och sen ändå inte hinner fram i tid, vad händer då? Står dom och väntar på en helt i onödan?
Därför de stänger gaten innan avgångstid, är man inte där då får man inte åka med, även om planet står vid gate med dörr öppen. Man plockas då bort som passagerare av gate agenterna.

Kan nog variera, men jag blev uppringd av gaten för ett par veckor sedan medans jag sprang mot security på Kastrup. De frågade om jag var påväg, och sade att de kunde hålla planet max 5 minuter till. Antar att slot-tider, connections, turnaround tid på nästa destination kan påverka hur villiga de är att vänta, kanske också status har en liten påverkan

Toppen