Alling snackar om 15 minuter som sista tid för att checka in.På BMA gick det alltid kanon med 30 min när det begav sig. Så han kanske glömde av vilken flygplats det gällde.
Det var väl 30 minuter på inrikes med sas också tidigare och nu ändrat till 40?På BMA gick det alltid kanon med 30 min när det begav sig. Så han kanske glömde av vilken flygplats det gällde.
Tramsigt inlägg om du frågar mig. Från hans sida alltså.Kanske inte i kvällspressen men ändå!
Om man ska på något viktigt så kanske man borde checka in dagen innan och komma i tid till flygplatsen istället för att skylla ifrån sig på nya regler?
Visa bifogad bild 169211![]()
19 d. weergaven · 1,8 d. reacties | Regler är regler! SAS har infört nya regler. Man måste checka in 40 min innan avgång. Jag är så van vid de gamla reglerna och tänker att man kan checka in vid disken eller maskinen som vanligt. Nä, nu är det nya ti
Regler är regler! SAS har infört nya regler. Man måste checka in 40 min innan avgång. Jag är så van vid de gamla reglerna och tänker att man kan checka in vid disken eller maskinen som vanligt. Nä,...www.facebook.com
Därför de stänger gaten innan avgångstid, är man inte där då får man inte åka med, även om planet står vid gate med dörr öppen. Man plockas då bort som passagerare av gate agenterna.Men om man checkar in dagen innan och sen ändå inte hinner fram i tid, vad händer då? Står dom och väntar på en helt i onödan?
45 min enligt hemsidan.Det var väl 30 minuter på inrikes med sas också tidigare och nu ändrat till 40?
Kan nog variera, men jag blev uppringd av gaten för ett par veckor sedan medans jag sprang mot security på Kastrup. De frågade om jag var påväg, och sade att de kunde hålla planet max 5 minuter till. Antar att slot-tider, connections, turnaround tid på nästa destination kan påverka hur villiga de är att vänta, kanske också status har en liten påverkanMen om man checkar in dagen innan och sen ändå inte hinner fram i tid, vad händer då? Står dom och väntar på en helt i onödan?