Senaste nytt

Gratis turistvisum till Indonesien för svenskar?

DPS jag med, kom hem igår. Rekommenderar 35 USD i Cash vilket gjorde hanteringen med visa snabb. I tillägg fick vi betala 200 tkr indonesiska rupiah per person i skatt när vi checkade in för att flyga hem igen.

Det står att det ska ha blivit infört den 10 juni, men seeing is believing när det gäller indonesien :)
Själv ska jag inte dit förräns i slutet av juli, så får se om dom lyckats tillsdess.

För mig är det inte avgörande, men fru andersl är från indonesien så vi åker dit relativt ofta och då är det skönt att slippa ett extra moment.

Det roliga är att dom som du säger gör detta för att locka till sig mer turister, där dom jämfört sig med Thailand och Malaysia och sett vilken potential som finns. Men några veckor efter att dom först gick ut med detta så införs en "beer ban" där dom förbjuder alkohol försäljning i alla mindre typ indomarket butiker i hela landet. Känns inte direkt som att det kommer hjälpa till att locka så mycket mer turister...

Det roliga är att dom som du säger gör detta för att locka till sig mer turister, där dom jämfört sig med Thailand och Malaysia och sett vilken potential som finns. Men några veckor efter att dom först gick ut med detta så införs en "beer ban" där dom förbjuder alkohol försäljning i alla mindre typ indomarket butiker i hela landet. Känns inte direkt som att det kommer hjälpa till att locka så mycket mer turister...

Det tog dom nästan genast bort på Bali ;)

Det tog dom nästan genast bort på Bali ;)

Ja, jag såg det. Och tur var väl det, var lite orolig för hur jag skulle överleva 3 månader på Bali nästa vinter annars :)
Men i den av Sumatra där fru andersl familj bor så är det numera 2 timmar i bil på taskiga vägar för att köpa en öl :(

Toppen