Senaste nytt

Gratis samtal till medlemmar med SAS nya app EuroBonus Connect

Jag frågade på pendlarmötet i Göteborg hur dom hade kommit på denna ljusa idé och dom påstod att det fanns en efterfrågan från kunderna (oss) på denna app. Jag tycker det verkar helt tokigt att ge sig på detta, speciellt med det oerhört bra track record man har på att bygga it-lösningar med kvalité :)

Jag har försökt ringa med appen men den som ska ta emot får inte igång något ljud. Någon sms/medd funktion tycks ju inte finnas. Men iofs rätt bra idé (som ju redan finns) någon annan som provat?

Næææ. Jeg bruger normalt FaceTime (uden billede...) da 95% af dem jeg ringer til har æble-telefon, ellers ringer jeg bare normalt - Det er trods alt til at overskue når det ikke er timer man snakker sammen.

Viber och FaceTime är mkt enklare att använda dessutom. Har inte hittat någon meddelandefunktion heller?

Jag har nyttjat den dels på Bali och dels från Sverige till USA, har ringt vanliga telefonnummer, 500 poäng räcker länge.

Bumpar denna tråd. Den utlovade meddelandefunktionen tycks inte funka. Och känner inte riktigt att appen e användbar? Någon som använt appen? Eller är den en Sas Flopp?

Bumpar denna tråd. Den utlovade meddelandefunktionen tycks inte funka. Och känner inte riktigt att appen e användbar? Någon som använt appen? Eller är den en Sas Flopp?
Jag tror att EB Connect inte används i ngn större utsträckning, finns redan för många "gratis"-appar inom gebiten. Men kudos till SAS som iaf vågar satsa, det ör omöjligt att i förväg veta exakt vad som kommer att lyckas.

Känns som ännu ett försök till att vara innovativa, som inte riktigt har lyckats. Smartpass var ju ytterligare ett exempel som i min mening har floppat, med tanke på att mobila boardingkort fyller exakt samma funktion, och man slipper ha ett fult klistermärke på mobilen. Kanske bättre att SAS satsar sina resurser dit de behövs :)

Toppen