Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Jag har varit med om att det sett tomt ut men när jag tryckt fram en kölapp så kom de snabbt ut från kontoret bakom. För kölapp-apparaten finns väl kvar?
"Kontoret bakom"? Tänker vi verkligen på samma ställe då, för det är väl bara ett fönster mot plattan bakom disken?

Någon som vet om det är möjligt att byta till ett flyg dagen innan om man har en bokning t.ex. GOT-ARN på kvällen och sedan ARN-LHR på morgonen dagen efter? Alltså, är det möjligt att byta till ett tidigare flyg GOT-ARN och sedan ARN-LHR samma dag?

Någon som vet om det är möjligt att byta till ett flyg dagen innan om man har en bokning t.ex. GOT-ARN på kvällen och sedan ARN-LHR på morgonen dagen efter? Alltså, är det möjligt att byta till ett tidigare flyg GOT-ARN och sedan ARN-LHR samma dag?
Så länge som datumet för flyget inte ändras ska det gå bra

Det går bra att byta, så länge det fortsatt är en övernattning mellan bägge flygen. Du kan inte lägga båda avgångarna på samma dag.

Alltså, är det möjligt att byta till ett tidigare flyg GOT-ARN och sedan ARN-LHR samma dag?
Det har hänt att gate på CPH o OSL har släppt iväg EDB-pax kvällen före, men absolut inget att basera sig på. Men fråga kan man ju alltid om man ändå är där (o sedan inte berätta om det gick bra, så att inte alla börjar fråga o de skärper in! ;) )

Tror att personal på flygplatserna har rätt stor frihet i allmänhet att mecka för Diamond/PAN inom samma klass. Dock så skyltar man nog inte alltid med detta för att slippa göra det till en garanti som folk sedan blir besvikna på när de inte får det som finns i skrift.

Någon som vet hur långt innan man kan byta. Försökte i morgon men kan bara byta till tidigare flyg, inte senare.
Har som för mig att jag har hört att listan växer närmare avgång. men hur många timmar innan man kommer åt nästa flyg?
Just nu är det 31h innan den jag vill byta till. Ser plan fram till ~26h
Eller så är det fullt eller spärrat så det inte går att byta till den flygning jag vill?

EDIT: så här ser det ut i Expert flyer:
1744880269823.png

jag vill byta till den sista, syns inte ännu men de två tidgare syns och har ungefär samma inventory. (Sitter i plus, Inrikes)

Någon som vet hur långt innan man kan byta. Försökte i morgon men kan bara byta till tidigare flyg, inte senare.
Har som för mig att jag har hört att listan växer närmare avgång
Listan kan även växa närmare avgång pga villkor som dessa:
  • 0-3 hours before departure: allowed until flight is full. Overbooking is not allowed
  • 3+ hours before departure: must be min 5 seats available

Toppen