intuition
Medlem
Bara en liten slutkommentar på det hela.
Perfekt, precis den infon jag behövde (och borde ha kommit ihåg)! Det är 3-timmars gränsen som spökat för mig. Agenten sa mycket tydligt att "vi får inte bekräfta platsen om det är mindre än ett visst antal lediga säten". Han hintade inte hur många ellet att det fanns en tidsgräns där reglerna ändrades och i det här fallet hade jag inte möjlighet att invänta gränsen heller, men det är väldigt bra att vara medveten om att spelreglerna ändras vid T-3
Som jag skrev ovan så försvann alla boardingpass från appen när sista benet byttes avgång och blev standby. Boardingpasset för sista benet dök upp när jag satt i loungen på Arlanda (med säte = GATE), och jag gissar att det hände när gaten öppnade. Jag gick inte till gate förrän strax innan boarding skulle starta, och då höll gaten på att fixa med en annan passagerares boardingpass. Det verkade väldigt komplicerat och tog lång tid. Medan han gjorde det, plingade min app till "Du är nu incheckad" och sittplatsen hade blivit 9F. Jag gissar att det som hände var att gaten behövde placera mig samtidigt för att kunna ge den andra killen ett BP. Han fick rad 5, så jag borde väl ha gått till gate så fort den öppnade...
Jepp, flygets längsta kille i 9D fick mig som sällskap. Han hade verkligen behövt en seat-block. Det var inte århundradet mest bekväma resa för någon av oss...
I slutändan undrar jag om det var så himla smart av mig att byta avgång. Jag bytte från 20.05 till 19.00, men frågan är om inte kvalitetsförlusten var större än tidsvinsten. Byte från 1A med tomt mittsäte på A320 till 9F i en fullsatt CRJ. Remote stand i Köpenhamn, med buss från E till B pir, jämfört med vanlig normal ankomst med jetbrygga.
Perfekt, precis den infon jag behövde (och borde ha kommit ihåg)! Det är 3-timmars gränsen som spökat för mig. Agenten sa mycket tydligt att "vi får inte bekräfta platsen om det är mindre än ett visst antal lediga säten". Han hintade inte hur många ellet att det fanns en tidsgräns där reglerna ändrades och i det här fallet hade jag inte möjlighet att invänta gränsen heller, men det är väldigt bra att vara medveten om att spelreglerna ändras vid T-3
Conditions:
- 0-3 hrs before departure: allowed until flight is full. Overbooking is not allowed
- 3+ hrs before departure: must be min 5 seats available
Som jag skrev ovan så försvann alla boardingpass från appen när sista benet byttes avgång och blev standby. Boardingpasset för sista benet dök upp när jag satt i loungen på Arlanda (med säte = GATE), och jag gissar att det hände när gaten öppnade. Jag gick inte till gate förrän strax innan boarding skulle starta, och då höll gaten på att fixa med en annan passagerares boardingpass. Det verkade väldigt komplicerat och tog lång tid. Medan han gjorde det, plingade min app till "Du är nu incheckad" och sittplatsen hade blivit 9F. Jag gissar att det som hände var att gaten behövde placera mig samtidigt för att kunna ge den andra killen ett BP. Han fick rad 5, så jag borde väl ha gått till gate så fort den öppnade...
Jag har varit SBY på flertalet antal avgångar där det varit ordentligt överbokat. Det slutar i 99% av fallen med att man kommer med i slutändan, alltid någon som blir av med sin seatblock
...
Jepp, flygets längsta kille i 9D fick mig som sällskap. Han hade verkligen behövt en seat-block. Det var inte århundradet mest bekväma resa för någon av oss...
I slutändan undrar jag om det var så himla smart av mig att byta avgång. Jag bytte från 20.05 till 19.00, men frågan är om inte kvalitetsförlusten var större än tidsvinsten. Byte från 1A med tomt mittsäte på A320 till 9F i en fullsatt CRJ. Remote stand i Köpenhamn, med buss från E till B pir, jämfört med vanlig normal ankomst med jetbrygga.