Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Har i alla fall funkat för mig med statuslös på samma bokning.
Är du EBD? Isåfall gäller ju förmånen för dig och dina medresenärer på samma bokning oavsett bokningsklass.
Jag tolkar @henke12 s inlägg som att den statuslösa reser ensam utan att ha med någon med status på samma bokning.

Är du EBD? Isåfall gäller ju förmånen för dig och dina medresenärer på samma bokning oavsett bokningsklass.
Jag tolkar @henke12 s inlägg som att den statuslösa reser ensam utan att ha med någon med status på samma bokning.
Oj, jag kanske tolkade fel. Tolkade kanske felaktigt att @henke12 är med på bokningen! Tror inte att det funkar annars, ber om ursäkt!

Exakt så. Jag är inte med!
Oj, jag kanske tolkade fel. Tolkade kanske felaktigt att @henke12 är med på bokningen! Tror inte att det funkar annars, ber om ursäkt!
Hmm, får kanske nyttja 24h öppet köp :/

Idag hade jag en Plus inrikes (vunnit upgradebud med poäng).

Jag skulle seatas vid gate. Vid gaten fick jag en plats på rad 25.
På planet ser jag att det finns flera platser lediga i Plus. Dock inte utan att ta någon annans tomma grannsäte.

Är detta regel - att tomma mittsäten i Plus bevaras tomma när någon Diamond gör en sån här ändring?
Hade jag kunnat påpeka att min biljett var i Plus för att på så vis få sitta i Plus?

Idag hade jag en Plus inrikes (vunnit upgradebud med poäng).

Jag skulle seatas vid gate. Vid gaten fick jag en plats på rad 25.
På planet ser jag att det finns flera platser lediga i Plus. Dock inte utan att ta någon annans tomma grannsäte.

Är detta regel - att tomma mittsäten i Plus bevaras tomma när någon Diamond gör en sån här ändring?
Hade jag kunnat påpeka att min biljett var i Plus för att på så vis få sitta i Plus?

Är detta korrekt uppfattat?
@Erik M har en enkelresa inrikes, typ MMX-ARN i SAS Go
Lägger Plusgradebud, lyckas och blir uppgraderad till SAS Plus
Vid incheckning finns inga platser att välja och du får Seat: "GATE"
Väl vid gaten får du en boardingkort med Rad 25 i SAS Go

Bytte du avgång på något vis?
Om inte låter det som en klockren EG261/2004 och ersättning för downgrade

Toppen