Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

ilon

Medlem
Så var det till slut min tur att nyttja detta ARN-CPH.

Var bokad på SK1409 kl 19 (för att hinna efter jobbet), men kompade ut och drog till vinst och förlust utt till Arlanda tidigt.
Damen i disken vid loungen lyckades efter 3 samtal få in mig på SK1429 kl 16.55 istället, efter initial osäkerhet om hon ens fick göra det på en biljett i M.

Blev inte så tidigt som jag hoppats på, men iaf något bättre!
Mycket bra förmån!
 

Thornado

Medlem
Nu har jag också testat denna förmån, och det höll på att bli lite tokigt....

Jag har varit i Köpenhamn idag för att springa CPH halvmara (via Eurobonus) och var bokad på flyget hem 17.40 idag. Eftersom jag har en stor deadline om ett par dagar som jag behöver jobba med ikväll så gick jag till transfercenter och bad om att få bli ombokad till flighten 21.00 istället (bättre att sitta och jobba i loungen än att riskera att lägga sig på soffan och somna när man kommer hem). De var lite förvånade över att det var en senare flight jag ville bli ombokad till, men inga problem och de fixade det (och efter att ha skrivit ut mitt nya boardingkort så dubbelkollade agenten med nån supervisor att allt såg rätt ut).
Jag gick till loungen och försökte gå in på nedervåningen för att kunna ta en dusch. Mitt boardingkort lyste rött i loungegaten vid två försök, men jag kunde komma in med mitt gamla boardingkort som jag hade i telefonen. Efter duschen var jag ändå lite fundersam över vad som var problemet med mitt nya boardingkort, men såg att bokning och boardingkort hade uppdaterats i appen, så antog att allt var OK ändå. Som tur är så kollade jag ändå lite extra och noterade då en liten liten detalj....
Jag hade mycket riktigt blivit ombokad till 21.00-flighten, men 21.00-flighten IMORGON! :D
Jag ville ha lite extra tid på Kastrup, men inte över ett dygn extra. Så tillbaka till transfercenter - det tog ett tag för dem att fixa detta, men inga problem ändå, så nu får jag förhoppningsvis åka med flyget idag.
 

Thornado

Medlem
Nu har jag också testat denna förmån, och det höll på att bli lite tokigt....

Jag har varit i Köpenhamn idag för att springa CPH halvmara (via Eurobonus) och var bokad på flyget hem 17.40 idag. Eftersom jag har en stor deadline om ett par dagar som jag behöver jobba med ikväll så gick jag till transfercenter och bad om att få bli ombokad till flighten 21.00 istället (bättre att sitta och jobba i loungen än att riskera att lägga sig på soffan och somna när man kommer hem). De var lite förvånade över att det var en senare flight jag ville bli ombokad till, men inga problem och de fixade det (och efter att ha skrivit ut mitt nya boardingkort så dubbelkollade agenten med nån supervisor att allt såg rätt ut).
Jag gick till loungen och försökte gå in på nedervåningen för att kunna ta en dusch. Mitt boardingkort lyste rött i loungegaten vid två försök, men jag kunde komma in med mitt gamla boardingkort som jag hade i telefonen. Efter duschen var jag ändå lite fundersam över vad som var problemet med mitt nya boardingkort, men såg att bokning och boardingkort hade uppdaterats i appen, så antog att allt var OK ändå. Som tur är så kollade jag ändå lite extra och noterade då en liten liten detalj....
Jag hade mycket riktigt blivit ombokad till 21.00-flighten, men 21.00-flighten IMORGON! :D
Jag ville ha lite extra tid på Kastrup, men inte över ett dygn extra. Så tillbaka till transfercenter - det tog ett tag för dem att fixa detta, men inga problem ändå, så nu får jag förhoppningsvis åka med flyget idag.

Extra kul hade det ju varit om jag istället hade bett om att bli ombokad till sista flighten kl 23 istället och inte hade märkt något, utan bara gått in i loungen med mitt gamla boardingkort och sen suttit där tills boarding på "min" flight kl 23 där jag då såklart hade blivit nekad boarding då jag inte hade någon bokning på den flighten. De hade ju knappast kunnat fixa detta vid gate, och osannolikt att jag hade hunnit till transfercenter och fixa det innan gaten hade stängt, så hade antagligen missat flighten då. Undrar hur de hade hanterat det....
 

JacobGBG

Medlem
Extra kul hade det ju varit om jag istället hade bett om att bli ombokad till sista flighten kl 23 istället och inte hade märkt något, utan bara gått in i loungen med mitt gamla boardingkort och sen suttit där tills boarding på "min" flight kl 23 där jag då såklart hade blivit nekad boarding då jag inte hade någon bokning på den flighten. De hade ju knappast kunnat fixa detta vid gate, och osannolikt att jag hade hunnit till transfercenter och fixa det innan gaten hade stängt, så hade antagligen missat flighten då. Undrar hur de hade hanterat det....

Hotellrum för natten och ombokning till första flight på morgonen med största sannolikhet.
 

mry

Medlem
Jag kan väl säga att jag har lyckats göra detta LLA-ARN-GOT och GOT-ARN-LLA. De har ringt någon annan avdelning som har ändrat bokningen, och med tanke på vilka mail man fått har de använt samma sätt som när de bokar om mig för att flyget varit försenat för att göra detta. Om man bara flyger en sträcka kan de som står vid gaten göra detta för det har jag med gjort från ARN till LLA. Vid gaten har de dock tagit upp mig på det flyget jag ska flyga med och sen sagt att de gör en force move och flyttat mig till flyget jag ville flyga med. Personen på Arlanda ringde någon support som lärde henne göra det. Det är dock ett problem om de gör detta och man ska flyga vidare så kommer ev flera flyg man har i samma bokning på samma resa försvinna. Det senare hände mig en gång tidigare då de ville flytta mig till ett tidigare flyg och det jag skulle med egentligen var överbokat, de fick då ringa någon support så fick de fixa det och ta tillbaka mitt andra flyg i bokningen igen.
 

fcx

Medlem
Då var det min tur att testa på OSL-ARN, bokat i minus light. Bara att gå till servicecenter och säga efternamn och avgångstid så blev man ombokad till nästa flyg. Blev inte ombokad på det som hade go to gate, utan den efter det. Damen bad om ursäkt för att det bara fanns mittsäten kvar men gav mig bästa möjliga plats utifrån förutsättningarna.

Processen tog under två minuter och jag kommer hem över två timmar tidigare.

Detta är en resebyråbokning.

Boardingkortet säger samma bokningssklass som innan.

Efter byte av flight kunde jag inte byta plats i appen.
 

BCflyer

Medlem
Fantastisk förmån. Var bokad HEL-ARN-CPH men kom tidigt till flygplatsen och han med direktflyget till CPH. Agenten hade aldrig hört talas om detta men efter ca 15 minuter med support på tel så löste det sig. Noterade som andra att jag inte kunde välja säte eller få fram det nya boarding passet i appen, men det omaket tar jag gärna.
 

mry

Medlem
Jag kan väl säga att jag har lyckats göra detta LLA-ARN-GOT och GOT-ARN-LLA. De har ringt någon annan avdelning som har ändrat bokningen, och med tanke på vilka mail man fått har de använt samma sätt som när de bokar om mig för att flyget varit försenat för att göra detta. Om man bara flyger en sträcka kan de som står vid gaten göra detta för det har jag med gjort från ARN till LLA. Vid gaten har de dock tagit upp mig på det flyget jag ska flyga med och sen sagt att de gör en force move och flyttat mig till flyget jag ville flyga med. Personen på Arlanda ringde någon support som lärde henne göra det.

Jag gjorde även detta när jag flög LLA-ARN-GOT för några dagar sen och denna gången kunde de i Luleå flytta min LLA-ARN flygning och sen fick jag gå till gaten på Arlanda så löste de ARN-GOT flyget. Det var som jag fattade det för tidigt med för att de skulle kunna ringa supporten när jag var där och ville flyga med 06 planet till Arlanda.
 
Toppen