Senaste nytt

Gratis Eurocard Platinum i 6/12 månader som ger PriorityPass

Var det en tillfällig begränsning eller var den aktuella loungen helt enkelt inte "med i priority pass". Våra erfarenheter skiljer sig för jag har aldrig blivit "nobbad" med Diners eller Priority Pass på grund av att det varit fullt. Kanske råkat resa på "bra" tider eller bara haft mer tur än dig. Sen håller jag med dig om att "Norrsken" och dess "gelikar" inte är något man direkt skriver en lyrisk recension om... Dock tycker jag nog att många "PP-lounger" trots allt är OK om man har rimliga förväntningar.

Loungen i Florence, där inte SAS ger tillgång till lounge när man åker Plus, var fullsatt hela tiden och man satte ofta stopp för nya gäster. Fick för mig att PP nedprioriterades men vi lyckades slinka in när ett stort sällskap släpptes in. I Edinburgh finns det två lounger som är med i PP, båda dessa lounger hade satt upp en skylt vid ingången att man inte kom in med PP kort eftersom det var mycket folk i loungen. En tydlig nedprioritering av innehavare av PP kort. Först skall man leta upp loungen och sedan kommer man inte in, det är surt. Ett sådant kort kan jag vara utan, även om det är gratis.

Vad jag kan se finns ingen Lounge på Alicante flygplats för PP

Denna verkar uppsagd nyligen. Jag var inne i den i slutet av november med access genom PP. Dyker numera inte upp när jag söker i appen.

På tal om att bli nekad så har det aldrig hänt mig ännu. Gäller både under/utanför rusning. Däremot har jag fått köa ett tag pga det långsamma systemet med signatur som används. Har väl besökt runt 20 olika lounger, främst i Europa.

Ett sådant kort kan jag vara utan, även om det är gratis.
Det förstår jag verkligen. Med dessa erfarenheter är PP i princip värdelöst. Jag har som sagt aldrig blivit nekad på grund av fullsatt och det vore intressant att veta om det är jag som haft (extrem) tur eller du som haft (extrem) otur. Kanske väl OT i denna tråd dock.

Last edited:
Toppen