Senaste nytt

Gratis burgare på Burger King med ditt pass

BK i Oskarshamn. Inte hört om kampanjen. Efter mycket argumentation, så säger de att köttet för kampanjburgarna är slut. Jag tänker att jag beställer nåt ändå för att jag inte orkar gå någonstans. Testar betala med Amex. Accepteras inte.

Hat trick från restaurangen - kände mig smutsig när jag lommade ut.

Kanske den dummaste kampanjen jag någonsin har sett. Söker man lite snabbt på nätet ser man dock att marknadschefen kommer direkt från nästan 9 år på ett av världens största tobaksbolag. Troligen bäst då om jag som myndig medborgare tar mitt ansvar och inte äter på Burger King i framtiden. Blir nog inte ens särskilt svårt. Värre om man skulle behövt bojkotta McSpicy :).

Kanske den dummaste kampanjen jag någonsin har sett. Söker man lite snabbt på nätet ser man dock att marknadschefen kommer direkt från nästan 9 år på ett av världens största tobaksbolag. Troligen bäst då om jag som myndig medborgare tar mitt ansvar och inte äter på Burger King i framtiden. Blir nog inte ens särskilt svårt. Värre om man skulle behövt bojkotta McSpicy :).
Du menar McLaosai? ;)

Denna kampanj är antingen genialisk eller katastrof...
Så här mycket uppmärksamhet och folk som besöker restaurangerna för burgare är nog väldigt svårt att få på en "vanlig" kampanj, och kostnaden är inte direkt stor.
Det negativa är dock hur dåligt det verkar kommunicerats ut internt så de inte vet vad som ska göras. Fast det kanske också är en grej, vem kan få roligaste ursäkten till att inte få en gratis burgare. Vi borde kanske sätta ihop en liten bok med alla dessa ursäkter :D.

Över 120 inlägg och 15k visningar på ett flygforum på mindre än 10 dagar är rätt bra jobbat av en hamburgerkedja.

Denna kampanj är antingen genialisk eller katastrof...
Så här mycket uppmärksamhet och folk som besöker restaurangerna för burgare är nog väldigt svårt att få på en "vanlig" kampanj, och kostnaden är inte direkt stor.
Det negativa är dock hur dåligt det verkar kommunicerats ut internt så de inte vet vad som ska göras. Fast det kanske också är en grej, vem kan få roligaste ursäkten till att inte få en gratis burgare. Vi borde kanske sätta ihop en liten bok med alla dessa ursäkter :D.

Över 120 inlägg och 15k visningar på ett flygforum på mindre än 10 dagar är rätt bra jobbat av en hamburgerkedja.

Hade de därtill sagt att hamburgare inte är skandinaviskt... ja då hade det exploderat.

Sägs att alla reklam är bra reklam och som du säger, att en hamburgerkedja skulle få denna uppmärksamheten på ett rese/poängforum kan för reklammakaren bara ses som en enorm framgång.

Funkar detta, kan husse hämta ut käk utan att Bosse vet om det...

Attachments

• 20200718_162022.jpg
    20200718_162022.jpg
    29,6 KB · Visningar: 436
Toppen