Interessant! Jeg havde regnet med at prisen var gået til Lufthansa eller Turkish.Bästa flygbolag Europa: SAS
Bästa flygbolag interkontinentalt: Emirates
Service till passagerare när något går snett var uppenbarligen inte ett av beslutskriterierna...![]()
Det är svensk award så tror jag att direktflyg och frekvens gav högre poäng. Min gissning bara.Undrar även vad som gör SAS bäst i Europa? Och varför är det så få nominerade i varje kategori, skulle vara roligare med fler alternativ.
I de flesta kategorier är det endast tre nominerade, i fallet med flygbolag har de tillåtit fem. Det är en jury på tio personer som tar fram de nominerade och det är en ganska bra blandning av människor från industrin.Undrar även vad som gör SAS bäst i Europa? Och varför är det så få nominerade i varje kategori, skulle vara roligare med fler alternativ.
Hade så klart varit snyggare med ett pris utifrån ett resenärsperspektiv (här finns helt klart en potential) men som priset är utformat idag finns det inte så mycket att säga om det. Processen är absolut så seriös som den går att göra.
Det skulle vara snyggare i den bemärkelsen att det kommer från slutkunderna, de som i slutändan sitter i flygstolarna/bor på hotellen/hyr bilarna/åker på kryssningarna. Det är ju det allt i grund och botten handlar om. Men visst skulle det vara ett annat pris, säger absolut inte emot, det ena utesluter inte det andra.Definitionsfråga om det vore snyggare. Det vore ju ett annat pris då, eller åtminstone en annan kategori. Och det finns väl plats på marknaden för mer än en skala att betygsätta bolag på.