Senaste nytt

Grand Travel Award 2015

Service till passagerare när något går snett var uppenbarligen inte ett av beslutskriterierna... :)

Haha den kommentaren var klockren ;)

Undrar även vad som gör SAS bäst i Europa? Och varför är det så få nominerade i varje kategori, skulle vara roligare med fler alternativ.
 
Undrar även vad som gör SAS bäst i Europa? Och varför är det så få nominerade i varje kategori, skulle vara roligare med fler alternativ.
I de flesta kategorier är det endast tre nominerade, i fallet med flygbolag har de tillåtit fem. Det är en jury på tio personer som tar fram de nominerade och det är en ganska bra blandning av människor från industrin.

Vill minnas att det är ungefär 1200 personer som varit med och röstat, så alla har förstås sina anledningar beroende på vilket jobb man har och hur man kommer i kontakt med flygbolaget/reseföretaget.

Nomineringen till att SAS var med bland de fem var i alla fall denna:
"Med fortsatt satsning på utökade direktlinjer och tätare Europafrekvenser, riktade mot såväl privat- som affärsresenärer, befäster man sin situation som ett mycket eftertraktat flygbolag."

Hade så klart varit snyggare med ett pris utifrån ett resenärsperspektiv (här finns helt klart en potential) men som priset är utformat idag finns det inte så mycket att säga om det. Processen är absolut så seriös som den går att göra.
 
Hade så klart varit snyggare med ett pris utifrån ett resenärsperspektiv (här finns helt klart en potential) men som priset är utformat idag finns det inte så mycket att säga om det. Processen är absolut så seriös som den går att göra.

Definitionsfråga om det vore snyggare. Det vore ju ett annat pris då, eller åtminstone en annan kategori. Och det finns väl plats på marknaden för mer än en skala att betygsätta bolag på.
 
Definitionsfråga om det vore snyggare. Det vore ju ett annat pris då, eller åtminstone en annan kategori. Och det finns väl plats på marknaden för mer än en skala att betygsätta bolag på.
Det skulle vara snyggare i den bemärkelsen att det kommer från slutkunderna, de som i slutändan sitter i flygstolarna/bor på hotellen/hyr bilarna/åker på kryssningarna. Det är ju det allt i grund och botten handlar om. Men visst skulle det vara ett annat pris, säger absolut inte emot, det ena utesluter inte det andra.

Det är jättekul att det exempelvis finns ett pris för "årets resesäljare". Jag har ingen koll på de tre som var nominerade men motiveringarna var onekligen imponerande och säkert handlar det om fantastiskt duktiga människor som förmodligen aldrig skulle blivit uppmärksammade annars.
Den första tjejen hade bl.a. kungligheter och sportstjärnor som kunder och använder tydligen sociala medier för att fånga upp resebehov för att proaktivt ha klart resealternativt. Riktigt snyggt!
 
Toppen