Senaste nytt

Grand hotell i Stockholm i samarbete med SAS Eurobonus

Bodde på grand förra veckan. Precis lika bra bemötande som förra gången.
Vart uppgraderad till en Jr. Svit, typ onödigt eftersom jag bodde själv men det var gott om plats och lyx är ju alltid trevligt.
Käkade på Matbaren, vilket var helt suveränt.

En detalj bara, av någon anledning så var det frukost på verandan som gällde på den dealen över sommaren, men det gick ju ner det med.
sen så rasslade det in en bunt EB poäng bra några dagar efter min vistelse.
Som sagt, klart bästa hotell dealen om man är Diamond.

Fick du inte 800kr, det har jag fått de två senaste gångerna jag bott på Grand?

Hmm... få se nu.. det var det kanske tänkte inte på det. ska kolla på kvittot sen.

Löste det sig för dig? Jag försöker boka via länken, men kommer hela tiden tillbaka till inloggningssidan.

Det fungerar om man går in via diamond.flysas.com och kickar på erbjudanden.

Någon som har koll på hur långt i förväg dom släpper rum med Diamonderbjudandet? Jag har kollat efter rum i april/maj under en månad men bokningen via diamondinloggning på SAS visar bara priser till och med mars.

En liten försämring som jag har noterat.

Med Eurobonus Diamond erbjudandet så har det varit lite varierande frukost de gånger jag har bott där.
Från början var det inga problem att äta i Cardier baren, även Egg Benedicte...
under sommaren så är det buffe på Verandan som gäller.

Nu i höst så har det åter gott bra att äta i Cardier baren, men med viss tvekan.
Uttalanden från personalen så som "ni som har inkluderad frukost ska äta i verandan" mm...
har dock fått äta där efter att ha påpekat att de faktiskt sa så vid incheck.

Senast på Lucia så hände det ytterligare en märklig grej. Efter lite krångel så gick det för sig att äta i Cadier baren men inte egg Benedicte...varmrätt ingår men inte Benedicten då den var för "stor", märkligt...? Beställde äggröra med potatiskkaka mm, gick bra att äta även det till frukost.

Skrev och frågade vad som gäller och fick följande svar:

Tack för ditt mail med kommentarer och frågor om frukosten.

Jag förstår verkligen att det är förvirrande men jag ska försöka förklara här.

För ett tag sedan tog vi beslut på att de som har inkluderad frukost även kunde äta i Cadierbaren.

Dels för att ge gästen en större valmöjlighet men främst för att vår frukostmatsal är för liten vid hög beläggning och om en del av våra gäster väljer Cadierbaren istället för Verandan så löser vi det något. Den inkluderade frukosten i Cadierbaren består av Kontinental frukost & att man kan beställa en äggrätt, typ äggröra och bacon. Eggs Benedict ingår inte och finns ej heller på buffén på Verandan där man också kan beställa den om man vill fast man måste betala för den. Att ni och er vän lyckas få den utan kostnad i Cadierbaren betyder att servitören inte gjort allt helt rätt o riktigt.

Varför den inte ingår är för att den är betydligt krångligare att tillaga än t.ex. äggröra med bacon.

Under sommarperioden öppnar vi en extra matsal för frukostgäster och då får alla plats och därför exkluderade vi Cadierbaren som ett frukostalternativ för de som har inklusive. Jag förstår att det känns rörigt och vi har en långsiktig plan där alla ska få plats på frukosten.

Nåja, erbjudandet är hur som helst toppen även om jag saknar min Benedicte... :)

• Gilla
Reactions: Gus
Vi var där i somras. Förutom att vi bokade ett rum för tre och fick två sängar så fungerade allt annat utmärkt. Inklusive glasskuponger vid incheckningen

Toppen