Senaste nytt

Grand hotell i Stockholm i samarbete med SAS Eurobonus

Har du varit på Grand Hôtel ännu @Jakob Österberg? Nyfiken på din upplevelse.
Jag var där för några veckor sedan, och Grand levererar. Rummen är ok, men servicen desto bättre. Frukosten är riktigt bra. Däremot så blev det ändrade planer så åt aldrig på Dahlgrens. Jag hann inte göra så mycket mer på hotellet än att checka in och lämna väskan, sova och sen äta frukost.

Det slog mig precis att jag inte har fått in poängen för vistelsen, hur lång tid tog det för er andra?
 

kristerj

Medlem
Det tog ca två veckor för mig. Fick dock bara poäng för två nätter ( 2 x 700). Har inte fått något för själva hotellkostnaden, så dyker det inte upp något snart får jag nog kontakta hotellet eller SAS
 

kristerj

Medlem
Ser nu att SAS har ändrat texten, så att det endast är Pandion som får en extrapoäng per spenderad krona.
upload_2015-10-24_11-59-6.png
 

flum

Medlem
De tre gånger jag bott på Grand har jag dock fått spenden som poäng på en gång så lite lurt är det. Ska dit igen på måndag så då får vi väl se hir det blir. Tar dom bort detta för EBD slutar jag nog att bo där.
 

Moco

Medlem
Efter en månadslång vistelse på Sheraton Grand Rio kom jag direkt till Grand Hôtel och summerar här min vistelse:

Vid incheckning informeras jag om att en extra säng placerats i mitt rum.

"Uppgraderad" till ett rum i annexet med utsikt över strömmen. Välkomstgåva i form av en godispåse.
Rummet var helt ok och sängen förmodligen en av de skönaste jag sovit i. Otroligt sköna lakan.

Badrummet saknar t.ex. topps, rakhyvel etc. utan har bara det vanliga, såsom tvål och schampo. Stor förbättringspotential.

Besöker efter incheckning Cadierbaren för användandet av min 700-kronors voucher. Mycket folk, svårt med sittplats och allmänt stökigt. Att få ett bord tar ca en timme. Servicen är vänlig, om än rörig och inte särskilt profesionell. Lyckas efter mycket om och men beställa in en flaska Pol Roger och dourada-fisken (som var utsökt) samt steken (även den utsökt). Fortsatt virrig service. Mer svensk nattklubbskänsla än en lugn och skön atmosfär för mat, dryck och umgänge - som jag kan tycka är något som bör upprätthållas.

Frukostbuffén, som serveras på Verandan, är välbesökt och stökig. Relativt lång väntan på bord. Visserligen ett brett sortiment, men knappast den bästa jag någonsin upplevt. I ärlighetens namn inte bättre än t.ex. Clarion Post, som tidigare diskuterats i trådar här.

Vid utcheckning noterar jag att en post om 600 kr tillförts slutnotan, vilket jag givetvis infrågasätter. Det handlar om extrsängen, som givetvis varken skulle kosta något eller var något jag efterfrågat innan eller vid incheckning. Det tas bort, men lämnar ett oseriöst intryck.

Jag hade högre förväntningar på grand. Klientelet var inte det förväntade, utan mest svenskar som verkar ha blivit ombokade från Af Chapman eller tagit del av något paketerbjudande. Mycket badrockar och tofflor i allmänna utrymmen. Det är inte tillräckligt polerat och ordnat för att leva upp till 5-stjärning kvalitet. Fingeravtryck, slitage etc. på flertalet platser.

Summa summarum, jag tycker att EBD-erbjudandet är bra och ger relativt mycket för pengarna. Missförstå mig rätt, jag kommer förmodligen att utnyttja det igen. Men håller, i ärlighetens namn, Grand internationell kvalitet? Nej. Det kommer att krävas ett gediget kvalitetsarbete om man ämnar behålla detta anseende i framtiden.
 

flum

Medlem
Badrummet saknar t.ex. topps, rakhyvel etc. utan har bara det vanliga, såsom tvål och schampo. Stor förbättringspotential.
Håller i sort med dig i dina kommentarer. Håller dom internationell 5-stjärnig standard, njaa, sängen däremot är världsklass. Gällande badrumsartiklar har dom dock betydligt mer men det är placerat väldigt märkligt. Finns en "för honom"-låda och en "för henne"-låda med allt du efterfrågar. Dessa är dock placerade i en låda i garderoben.
 

Moco

Medlem
Håller i sort med dig i dina kommentarer. Håller dom internationell 5-stjärnig standard, njaa, sängen däremot är världsklass. Gällande badrumsartiklar har dom dock betydligt mer men det är placerat väldigt märkligt. Finns en "för honom"-låda och en "för henne"-låda med allt du efterfrågar. Dessa är dock placerade i en låda i garderoben.

Jaså? Jag letade, men hittade inget. Borde finnas en lapp om detta då, om man nu nödvändigtvis måste gömma sakerna.

Sängen ja, riktigt bra.
 
Toppen