Golfkillen
Medlem
Tack för förslaget!Danang
Finns det något som ligger närmare Hanoi som funkar i nov / dec? Av beskrivningarna så låter Hanoi mysigare än HCMC.
Tack för förslaget!Danang
Hai Phong (strand + industri) eller Ha Long (natur "out of this world"). Men det er hurtigere og billigere at rejse HAN-DAD-DAD (ca. 100 usd for en returbillet og du lander midt i byen). DAD har noget helt særligt (strand, natur, pulserende økonomi, natteliv, etc.) og plads overalt så kan man komme hurtigt rundtTack för förslaget!
Finns det något som ligger närmare Hanoi som funkar i nov / dec? Av beskrivningarna så låter Hanoi mysigare än HCMC.
Jag har kollat runt och det verkar som de allra flesta avråder från Danang och området däromkring just i december pga av det är i mitten av regnsäsongen. Stämmer detta? Vad säger @pep?Håller med @pep, det är svårt med riktigt bra sol och bad nära Hanoi. Och framåt december så är det dessutom något svalare i norra Vietnam jämfört med Da Nang och längre söderut. Men som sagt, inte dyrt att flyga inrikes.
December er generelt en af de bedste måneder overalt i Vietnam. Det kan godt regne i en lille periode (1-3 dage), men typhonerne er ovre, og der er ingen vind. Regnsæsonen er normal juli til oktober
Aha, ok, för jag kollade runt, och många föreslog Da Nang från Mars och framåt.December er generelt en af de bedste måneder overalt i Vietnam. Det kan godt regne i en lille periode (1-3 dage), men typhonerne er ovre, og der er ingen vind. Regnsæsonen er normal juli til oktober
April, maj, juni er uhyggeligt varme måneder...Aha, ok, för jag kollade runt, och många föreslog Da Nang från Mars och framåt.