Yoghurt
Medlem
Jag försökte nyss boka en inrikesbiljett i Indien med GoAir via deras hemsida. I betalningssteget tvekade jag en stund och ringdes då upp av kundservice från flygbolaget (!). Mannen frågade om allt gick bra och om jag behövde någon hjälp. Då jag tidigare erfarit att det kan vara problematiskt med utländska kort i Indien frågade jag honom om internationella Visa debitkort godtas. Från vad jag förstod av hans svar sa han att Amex skulle gå bra, men sa ingenting om Visakort. Då jag inte har ett Amexkort bestämde jag mig för att ändå prova med mitt svenska Visakort. Efter att jag angav kortinformationen skickades jag vidare till Verified by Visa-steget och godkände köpet med BankId. Sedan skickades jag vidare till GoAir och fick en bokningsbekräftelse. Mannen från kundservice, som fortfarande var med via telefon, sade att köpet godkänts och att jag borde få min bokningsbekräftelse via epost.
Däremot fick jag en pushnotifikation från min bank som sade att köpet hade nekats. Transaktionen syns inte heller i min transaktionshistorik.
Vad hade ni gjort i detta läge? Man känner ju sig så klart sugen på att hoppas på det bästa och att det inte hinner upptäckas. Men å andra sidan, de lär väl märka i något skede och då finns säkert risken att biljetten avbokas? Resan är om en och en halv vecka.
Däremot fick jag en pushnotifikation från min bank som sade att köpet hade nekats. Transaktionen syns inte heller i min transaktionshistorik.
Vad hade ni gjort i detta läge? Man känner ju sig så klart sugen på att hoppas på det bästa och att det inte hinner upptäckas. Men å andra sidan, de lär väl märka i något skede och då finns säkert risken att biljetten avbokas? Resan är om en och en halv vecka.