Senaste nytt

Glenns sista USDM (Star Alliance) resa

Ser att de serverade Kavalan single malt. Bra deal på Kavalan på TPE när jag var där, sparade nog nästan 400 spänn mot systembolaget när jag köpte till polaren. Ångrar bara att jag inte köpte en till mig själv också...

Väl ombord på BR255 från Taipei till Bali ser jag att business kabinen inte alls är full utan halvfull, 12 av 24 säten var upptagna och jag fick 2 säten för mig själv.:)
Jag tilltalades med namn och hälsades välkommen av Erica som var purser.
Mycket trevligt.
Demografiskt var det en helt osannolik blandning då det var jag , ett äldre kinesiskt par och 9 kinesiska kvinnor mellan 22 och 30.
Jag kan bara konstatera att den överväldigande majoriteten på denna flygning till paradisön var varken män, medelålders eller vita;)
Det var 4 mycket uppmärksamma flygvärdinnor som tog hand om oss alla.
Efter start blev det denna resas bubbel nummer 9 som var Castelnau Blancde Blancs 2002.:)
image.jpg

Sedan släcktes kabinen ner en timma och blev lite mer Champagne medan jag såg en film.
Kvalitén på maten som serverades var mycket bra och jag hade valt Kyckling med potatismos till huvudrätt.
När den kom var det direkt från ugnen och tallriken var mycket varm.
Maten bars ut individuellt och en gång kom de ut med en vagn med olika drycker.
Annars bas även dryckerna ut individuellt.
Jag hann prova alla 4 vinerna samt lite Port samt Bailys och hade det riktigt bra.:D
Tyvärr;) Blev det ingen whisky.:)
En film till, the Chef hann jag se innan vi var framme.
Allt som allt levererade Eva Air mycket bra och slår alla business klass resor jag gjort till och med interkontinentalt med Europeiska flygbolag.:)
Den sista bilden är från White Rose hotel i Legian där jag bor just nu.
Ganska bra i poolen här.:cool:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg
Nu har jag tagit mig till Lovina på norra Bali.
Väldigt avslappnande här.
Jag har ett rum på Hotel Rini med kallvatten och luftkonditionering för 150 kronor natten inklusive frukost.
Kallvattnet är ju inte så kallt här.
Det är över 30 grader i poolen.:)

Nu är klockan 19.15 här på Bali och efter ett par dagar i Lovina och några i Kuta/Legian är det dags att åka hem igen. För 35 USDM fick jag ha mitt hotellrum till klockan 6 så jag kunde vara vid poolen så länge som möjligt. Taxi till flygplatsen tog 20 minuter vilket man får vara nöjd med.
Det är en ny och fin terminal här på Ngura Rai flygplatsen på Bali.:)

Sedan var det checkin och det några före mig vid disken innan det blev min tur.
Mitt nästa flyg klockan 21.45 lokal tid är Singapore Airlines SQ949 till Singapore.
Det ser jag fram emot.:)
Jag lyckades få väskan incheckad hela vägen till Stockholm , något som verkligen inte var dåligt och jag inte hade väntad mig för har transfertider på 10,18 och 2 timmar.:)
Tjejen i incheckningsdisken tyckte att min flygning lät väldigt jobbig.;)
Boardingkort fick jag för 2 av sträckorna.
Jag är mycket nöjd med detta.
image.jpg

Jag har lite svårt att lägga in bilder mer än en gång per meddelande.
Därav alla korta inlägg.
Loungen där jag sitter nu delas av nästan alla flygbolag utom Garuda och den heter Premier Lounge.
Den är ganska fint men utbudet är magert.
Det fick bli lite lokalt Hatten vitt vin.:)
image.jpg

Singapore Airlines SQ949 igår hade de gamla business sätena för deras regionala flygningar med 2-3-2 konfiguration. Det var halvfullt så sätet bredvid mig var ledigt.
Bubbel nummer 10 på denna resa blev Tattinger(!) :) Och denna gång fick jag se flaskan.
På marken som välkomstdrink var den riktigt god tycker jag. Godare än i luften sedan.
image.jpg
image.jpg

Toppen