Senaste nytt

Gissning när Japan öppnar igen? - ANA First ombokad utan avisering = måste ombokas...

Maja

Medlem
Jag avbokade precis min First First som skulle gott den 20 maj. Flyget är inställt och jag kastade in handduken helt efter 2 års ombokningar. Ska ta nya tag och leta upp en ny resa någon gång under 2023. Återstår att se om vi kommer iväg i november då nästa resa är bokad.
 

J1981

Medlem
Hopp finns, men är inte stort. Har en resa i juli, men har backup så jag kan ta mig till syd korea ifall japan inte öppnat än.
 
det smärtar men gav upp vår juli-resa till Tokyo. Ett par av flighterna blev inställda och med de senaste nyheterna så passade jag på att släppa bokningen och öppna upp ett fönster på 30 dagar att uttnyttja en voucher som gick ut dec 2021, ser fram emot :rolleyes: många timmar på diverse söktjänster för att hitta nästa äventyr..
 

011430121

Medlem
Hösten 2020 hade jag en F bokning med ANA tänkte när det var på väg bli sommar, att detta är över innan jag skall resa, men ack hade även fel om detta, flyttade bokningen till C klass när jag inte hittade F våren 2021, den bokningen blev natuligtvis inställd flyttades till januari i år, och nu är den flyttad till oktober 2022
Ut via LHR returen är via BRU tror att returen ligger farligt nära att ställas in oavsett vad som händer med inreseregler till Japan.
Hoppas på att den ställs snart så att man kan boka till ex. SIN som jag känner ett sug att åka till.
 

Mr.cake

Medlem
Bloomberg - Are you a robot?

Känns som att trycket ökar från olika intressegrupper att Japan ska öppna upp.

Som tillägg till Bloombergartikeln, Japan to ease COVID border controls like G-7 states in June: Kishida

Man ska dock vara väldigt försiktig och kritisk när det kommer till "möjligheter" för en skarp återöppning gällande Japan. Kommer säkerligen innebär en del restriktioner även om man kommer in i landet gällande mask, ev karantän, tester m.m. Men vet att många inkl mig själv som inväntar förväntansfullt på att få komma in :)
 
Jag har idag fått min flygning 27/6 inställd med Ana från FRA-HND
Kollar jag på Anas hemsida så verkar dom bara ha ett flyg 1/7 så dom verkar inte räkna med lättnader iaf :(
 
Toppen