Senaste nytt

Gissa flygplatsen!

NyfikenGrau

Medlem
Mest från höften nu så här kommer hela bilden:

Väldigt intressant! Arkitekturen känns ju arabisk/muslimsk vilket kan stämma men det jag funderar mest på är varför man bygger en terminal i sådan "klassisk" stil i ett (afrikanskt) land som knappast kan vara rikt (ok kan ju teoretiskt vara en kanarieö). Storhetsvansinne? Turism? I fallet turism finns väl bara en handfull länder att välja bland, som Marocko, Tunisien, Egypten, Kenya och Tanzania. Storhetsvansinne kan väl iofs vara i de flesta länder..

Jag har verkligen ingen aning men skulle gissa på nån i Egypten, med motiveringen att de ibland kan låta design gå före ekonomi.
 

danielhog

Medlem
Väldigt intressant! Arkitekturen känns ju arabisk/muslimsk vilket kan stämma men det jag funderar mest på är varför man bygger en terminal i sådan "klassisk" stil i ett (afrikanskt) land som knappast kan vara rikt (ok kan ju teoretiskt vara en kanarieö). Storhetsvansinne? Turism? I fallet turism finns väl bara en handfull länder att välja bland, som Marocko, Tunisien, Egypten, Kenya och Tanzania. Storhetsvansinne kan väl iofs vara i de flesta länder..

Jag har verkligen ingen aning men skulle gissa på nån i Egypten, med motiveringen att de ibland kan låta design gå före ekonomi.
Tja, du är och nosar i liknande trakter, men inget nämnt vid namn är korrekt.
 

Flying Finn

Medlem
Tänkte på typ ALG, men det där är i absolut fel storlek. Mera typ MIR eller någon regional flygplats. Dock kan du ju ha plåtat någon servicebyggnad och så är vi ute på villospår ett bra tag. :)

Nouakchott? :D Inte för att jag vet varför du skulle varit till Mauritanien.
 

Once56

Medlem
Denna är väl för enkel för denna kompetenta skara?

5AE690DC-3A89-4E4E-B5CD-206D7D724B3E.jpeg
 
Toppen