Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Jag har inte druckit gin hemma på flera år. Denna tråd i kombination med gott väder fick mig att leta i skafferiet. Mycket riktigt hittade jag en flaska som stått där öppnad i över 15 år. Nervöst smakade jag på innehållet...
Det var gott, jag överlevde och flaskan är numera tom så dags att inhandla en ersättare. Jag lovar er att nästa flaska ska drickas upp inom tjugo år!
IMG_20200409_172049.jpg

Jag har inte druckit gin hemma på flera år. Denna tråd i kombination med gott väder fick mig att leta i skafferiet. Mycket riktigt hittade jag en flaska som stått där öppnad i över 15 år. Nervöst smakade jag på innehållet...
Det var gott, jag överlevde och flaskan är numera tom så dags att inhandla en ersättare. Jag lovar er att nästa flaska ska drickas upp inom tjugo år! Visa bifogad bild 108095
Den där ginen ger massa minnen till tiden på kåren för ungefär 15 år sedan. Det var den vi använde till allt som skulle ha gin i. 10 kr/cl har jag för mig priset var inklusive Tonic :cool:

God kväller!

Jag har inte varit så aktiv i den här tråden på ett tag, men skam den som ger sig...

Jag köpte på mig en nyhet från vår statliga leverantör av alkoholhaltiga dryckjom, en gin som saluförs som ´Lordson´.
Eftersom priset är satt till 250 kr eller så för 70 cl så kan man noga kalla det för ett billigt alternativ.

Att dricka den som den är rekommenderas ej.
Med Schweppes Indian tonic, godkänd.
Med Ekobryggeriets Granskott, mer än godkänd.

Förslagsvis så låter man bli att köpa denna och köper en god gin istället. För 100 kr till får man en betydligt godare gin.
Äntligen så blev det en bottle kill på denna flaska!

Så nu vet ni det :)
IMG_2564[3182].jpg

God kväller!

Jag har inte varit så aktiv i den här tråden på ett tag, men skam den som ger sig...

Jag köpte på mig en nyhet från vår statliga leverantör av alkoholhaltiga dryckjom, en gin som saluförs som ´Lordson´.
Eftersom priset är satt till 250 kr eller så för 70 cl så kan man noga kalla det för ett billigt alternativ.

Förslagsvis så låter man bli att köpa denna och köper en god gin istället. För 100 kr till får man en betydligt godare gin.

Visa bifogad bild 108121

Den finns även som 3-l bag in box i Tyskland. Då kan den kallas för ”Lådson”

Glad påsk! Firar solskenet med lite gin från Frederiksbergs destilleri i sällskap med Gemellii tonic. Funkar som en bra sidovagn till grillen...

IMG_20200412_165131.jpg

God kväller!

Visa bifogad bild 108121

Var med i norska Dagens Næringsliv gintest
hamnade sist av 90 testade

63/100 Lordson
Dufter av zalo, wunderbaum og grønnsåpe med furunål.
Emmen og syntetisk på smak med en stikkende finish. Veldig uintergert alkohol.

Test av gin | DN

(för min del har jag svårt för wunderbaumdoft )

Såhär i lock down-tider får man göra imaginära resor efter bästa förmåga. Firar första halva veckan med öppna dagis här i DK med en japan (Ki No Bi) och en amerikan (Brooklyn). Kanske skall göra en SAS longhaul tribute med gin (får byta ut Ki No Bi mot något från Tokyo då förstås).

På tal om tribut... Le Tribute gin är slut i skåpet, men icke dess tonic. Den är väldigt trevlig! (både flaska och innehåll)

Skål!

IMG_20200417_164323.jpg

Toppen