Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Kris

Medlem
Om man har svårt för enbär, vilken gin kan ni rekommendera?
Det är ju svårt att komma utom enbären med gin... Men några idéer kan vara att köra med någon sort som smakar mycket av annat. Ex. blomsterbutikerna Citadell gin eller Silent Pool (med medeteranian tonic). Alternativt någon smooth variant som ex. Old Raj. Skippa grankotten och grankvisten. ;) Men om man starkt ogillar enbären så finns det ju andra alternativ :)
 

Homer

Medlem
Delar av ginskåpet på Bar Rinconcillo i Sevilla.

Taberna Angel Sierra i Madrid har också några flaskor gin som, i ordets rätta mening,
står på hyllan och samlar damm...
För min del håller jag mig till vermut de grifo (vermouth på fat)


Angel Sierra 1.jpg
Angel Sierra 1b.jpg
Angel Sierra 2.jpg
Angel Sierra 3.jpg
 

J1981

Medlem
Det är ju svårt att komma utom enbären med gin... Men några idéer kan vara att köra med någon sort som smakar mycket av annat. Ex. blomsterbutikerna Citadell gin eller Silent Pool (med medeteranian tonic). Alternativt någon smooth variant som ex. Old Raj. Skippa grankotten och grankvisten. ;) Men om man starkt ogillar enbären så finns det ju andra alternativ :)


Tack för tipsen. Var just ginsorter med mindre fokus på enbären jag var ute efter. Brukar hålla mig till whisky sour eller old fashioned. Men tycker gt har en viss lockelse över sig :p
 

Plus

Medlem
”Jag-har-semester-och-tvättstuga-imorgon-GT”
Plockade med mig den här från taxfree-shopen. Citrus och peppar är tydliga smaker. Tur jag använde en neutral tonic annars hade det nog inte blivit så gott.

Visa bifogad bild 103927

Trivsamt. Antar att den inte säljer så bra i Grekland! kanske inte så roligt om man inte pratar grekiska. ;) (Slå upp Malaka)
Även fast jag gissar på att namnet är hämtat från den malaysiska regionen.
 
Toppen