Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

IMG_2766.JPG

Kan inte riktigt hålla med om att denna alkoholfria G T smakar som en G T.
Men helt ok om man inte vill dricka Tonic rent, vilket torde vara mer likt.

Ok, ingen tonic i denna men här är en cocktail att bjuda på till de som tror de inte tycker om gin

Sloe sour

Enkel att göra också. En bas på en Sloe gin med citron, sockerlag (2-1-1) och is. Skaka i shaker och häll upp.

Otroligt god

Här gjord med en billig gin från tyskland.
20190216_164601-1.jpg

Då kör vi test No 2 av London No 1
IMG_2768.JPG

1-1 blandning.
Bättre än rent men jag är inte nöjd. Fru Valley dock av annan åsikt.

Får fortsätta prova. Har 4 Tonicsorter kvar. Å så kan man köra 1-2 blandning också
Hårt jobb testa G T

Helt OT: men 5/3/2 är basis för ”alla” sour drinkar fick jag tips av en vass bartender. Gin/whisky sour, eller klassiska Sidecar eller White Lady där sockerlag byts ut med Cointreau eller Triple Sec.
5 delar sprit
3 delar citron
2 delar sött
Det var så jag fick lära mig på cocktailskolan som de hade ombord på ginkryssningen förra året. De kör favorit i repris i år, finns länk lite längre upp i tråden.

Helt OT: men 5/3/2 är basis för ”alla” sour drinkar fick jag tips av en vass bartender. Gin/whisky sour, eller klassiska Sidecar eller White Lady där sockerlag byts ut med Cointreau eller Triple Sec.
5 delar sprit
3 delar citron
2 delar sött
Jo, så är det ju i de mest förekommande recepten. Blir marginellt lite mer sour än med min fördelning.

Anledningen till att jag tar 2/1/1 är att det jag tycker det är enklare att blanda och ger en bra smak.

Egentligen ska det ju även vara äggvita i också vilket jag dissar totalt. Usch.

Toppen