Valley
Medlem
FeverTree: Shift-haul
Fetisman: long-haul
Gillar båda, kan uppleva Fetisman som en aning sötare
"Fetisman" ?? Är det månne Fentimans du avser ?
FeverTree: Shift-haul
Fetisman: long-haul
Gillar båda, kan uppleva Fetisman som en aning sötare
Ok, ingen tonic i denna men här är en cocktail att bjuda på till de som tror de inte tycker om gin
Sloe sour
Enkel att göra också. En bas på en Sloe gin med citron, sockerlag (2-1-1) och is. Skaka i shaker och häll upp.
Otroligt god
Här gjord med en billig gin från tyskland.
Visa bifogad bild 86824
Som aktieägare i Härnö gin så borde jag också rekommendera det men faktum är att jag inte märkte någon större skillnad.Jag rekommenderar Hernö Gin´s Sloe Gin <3
Ok, ingen tonic i denna men här är en cocktail att bjuda på till de som tror de inte tycker om gin
Sloe sour
Enkel att göra också. En bas på en Sloe gin med citron, sockerlag (2-1-1) och is. Skaka i shaker och häll upp.
Otroligt god
Här gjord med en billig gin från tyskland.
Visa bifogad bild 86824
Jag rekommenderar Hernö Gin´s Sloe Gin <3
Jag gör min med 5/3/2 (gin/citron/sockerlag).
Visa bifogad bild 86855
Det var så jag fick lära mig på cocktailskolan som de hade ombord på ginkryssningen förra året. De kör favorit i repris i år, finns länk lite längre upp i tråden.Helt OT: men 5/3/2 är basis för ”alla” sour drinkar fick jag tips av en vass bartender. Gin/whisky sour, eller klassiska Sidecar eller White Lady där sockerlag byts ut med Cointreau eller Triple Sec.
5 delar sprit
3 delar citron
2 delar sött
Jo, så är det ju i de mest förekommande recepten. Blir marginellt lite mer sour än med min fördelning.Helt OT: men 5/3/2 är basis för ”alla” sour drinkar fick jag tips av en vass bartender. Gin/whisky sour, eller klassiska Sidecar eller White Lady där sockerlag byts ut med Cointreau eller Triple Sec.
5 delar sprit
3 delar citron
2 delar sött