Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

1471084313560-746010562.jpg
Grumlig och lite "mjölkig". Inte jättegott.

fr.o.m. augusti ska Fever Tree serveras på alla BA flighter i alla kabinklasser på både long och shorthaul.
Någon som flugit exempelvis ARN/GOT/CPH - LHR senaste dagarna och kan bekräfta detta?

• Gilla
Reactions: Gus
fr.o.m. augusti ska Fever Tree serveras på alla BA flighter i alla kabinklasser på både long och shorthaul.
Någon som flugit exempelvis ARN/GOT/CPH - LHR senaste dagarna och kan bekräfta detta?
Redan i mars/april fick jag fever tree mellan ARN/LHR, Longhaul minns jag ej men förmodar det.

Redan i mars/april fick jag fever tree mellan ARN/LHR, Longhaul minns jag ej men förmodar det.

Stämmer men det var tillfälligt för de hade problem med distributionen av Coca Cola:s produkter, där Schweppes ingår, och det har väl Coca Cola också gjort?
Sedan kom Schweppes tillbaka.
[Enhancement] Pepsi ersätter Coca-Cola? :-( |
Longhaul har det funnits Fever Tree i premiumkabinerna i ungefär ett år, men inte i ekonomi.

Köp gärna ett set till mig också, står självklart för alla kostnader :)
Perfekt... Alla kostnader. Bokade SK Plus dit och Go Light hem. ;p

Skämt å sido. Kan gå att ordna beroende på hur mycket bagaget vi har hem (jag, FruBrandten och BabyBrandten). De har inget incheckat eftersom vi flyger Light.

He he, det är nog billigare för mig att flyga dit själv isåfall o_O

Ingen press, får du med dig ett extra paket så kan du ha mig i åtanke iaf.

Den är kul den tasting-selection från Sainsbury ja, för import i lite større kvantiteter rekommenderar jag dessa, finns i vanlig, elderflower och light ivartfall;
Request Rejected
finns på de lite større Sainsbury's.
B

I helgen avgjordes Schweppes tävling Sveriges bästa Gin & Tonic 2016. Vinnare blev Johan Skofteröd med drinkarna Under Äppelträdet och På Myren. Jag är stort fan av plain GT utan massa lull i men jag tänkte iaf ge vinnar drinken Under äppelträdet en chans nästa helg.
För er som vill prova:

Ingredienser:

Tonic

5 cl gin

7-8 blad harsyra

3 droppar äppelextrakt

Tre tunna äppelskivor

Gör så här:

Fyll ett smalt highballglas med is. Rör om isen med en sked för att kyla glaset. Krama harsyra försiktigt i ena handflatan, smäll till den med andra handen. Töm drinkglaset på is och lägg harsyran i botten. Häll i gin och tre droppar äppelextrakt (använd med fördel en pipett) och lägg i två isbitar. Håll för glaset med en servett och rör skeden upp och ned i botten så att isbitarna slår mot harsyran några gånger. Fyll upp med tonic. Skiva tre äppelskivor tunt och lägg i glaset. Dra den tredje äppelskivan runt glaskanten.

Toppen