Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Jag har kört en omfattande provning. Vinnande recept blev följande: Fyll ett stort vinglas med isbitar. Lägg i en ganska tjock (5 mm) limeskiva delad i två. Ta en till likadan limeskiva och pressa i glaset. Häll på 6 cl Tanqueray (den som är 47%). Häll i en hel flaska Fever Tree Indian Tonic (i de glas jag har blir nu glaset fullt).

Jag har kört en omfattande provning. Vinnande recept blev följande: Fyll ett stort vinglas med isbitar. Lägg i en ganska tjock (5 mm) limeskiva delad i två. Ta en till likadan limeskiva och pressa i glaset. Häll på 6 cl Tanqueray (den som är 47%). Häll i en hel flaska Fever Tree Indian Tonic (i de glas jag har blir nu glaset fullt).
Skall provas.
Men jag är bara på nivån 1 del G och 2 del T ännu

Jag var på Ibiza i helgen, bodde på Mirador de Dalt Vila i gamla staden. Der hadde de en gin som hette G-Vine Florasion som jag fikk med Fever Tree tonic. En, i mitt tycke, fantastik kombo og mycket mycket långt ifrån en crude GT. Vad tycker ni connoisseurer?

Kan inte uttala mig om hur den är i en GT men G'Vine Floraison är en riktigt god gin!:) Druvbaserad vilket gör den lite extra spännande. Det finns även en variant i grå flaska som heter Nouaison men jag föredrar helt klart den gröna.

Testade Ginsorter, Gibleys, Botanist, Tanqueray, Tanqueray Export, Tanqueray Rangpur, Slipsmith, Half Moon, Ransom, Bombay Saphire. Tonic: Schweppes, Lidl, Fentimans, Fevertree

En ginkännare påstod att om schweppes är tonicen så spelar det ingen roll vilken ginen är. Hon och hennes sambo har över 100 olika gin hemma och ordnar tastings åt vänner så jag litar långt på hennes omdöme.
Det här lät lite intressant. Någon annan som har liknande upplevelse? Min fru vägrar dricka GT om det inte är Schweppes. Hon säger att drinken då smakar helt annorlunda. Med annorlunda menar hon "disgusting".

Varit på The English Shop idag (Söderhallarna) och ska prova hela butikens sortiment ink 2 light versioner.
Får se vilken Tonic som vinner mitt egna test. Tippar på Indian Tonic från Fever Tree.

Fever Tree
Indian Tonic
Elderflower
Tonic Light

Fentimans
Herbal Tonic
Tonic Light

Dom har förutom 200ml flaskorna med Fever Tree Indian Tonic även halvliters flaskor för 42kr

Varit på The English Shop idag (Söderhallarna) och ska prova hela butikens sortiment ink 2 light versioner.
Får se vilken Tonic som vinner mitt egna test. Tippar på Indian Tonic från Fever Tree.

Fever Tree
Indian Tonic
Elderflower
Tonic Light

Fentimans
Herbal Tonic
Tonic Light

Dom har förutom 200ml flaskorna med Fever Tree Indian Tonic även halvliters flaskor för 42kr
Testade båda light-versionerna tidigare i år och dom kom inte upp i samma standard som de vanliga. Ska bli kul att höra om du tycker lika dant efter provningen.

Toppen