Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Inte förrän jag såg flaskan i verkligen insåg jag att Hven gin var från Backfallsbyn Sweden.
Jag blandade dock med Fever Tree trots att de rekommenderar att man dricker den neat ;)

Gin_Produktbild_2014.jpg

BA First Class Lounge Gin (LHR) promotion

En ginkännare påstod att om schweppes är tonicen så spelar det ingen roll vilken ginen är. Hon och hennes sambo har över 100 olika gin hemma och ordnar tastings åt vänner så jag litar långt på hennes omdöme.

Såg precis en post på instagram från Urban Deli Sveavägen där de visade flera produkter från Fentimans i deras sortiment.
Ställde frågan om de skulle ha Tonic från både Fentimans och Fever Tree i sortimentet och svaret blev JA.
Från och med lördag har vi med andra ord ytterligare en butik i Stockholm där vi kan få tag på bättre Tonic.

Mot alla (svenska) vanor blir det GT på en tisdag och med gin från Berlin och med Tonic zero! Frågan är bara om jag få vara kvar BC medlem trots den här oförlåtlia faux pa!? Prost!

Attachments

• IMG_20150901_204644.jpg
    IMG_20150901_204644.jpg
    65,1 KB · Visningar: 212
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag var på Ibiza i helgen, bodde på Mirador de Dalt Vila i gamla staden. Der hadde de en gin som hette G-Vine Florasion som jag fikk med Fever Tree tonic. En, i mitt tycke, fantastik kombo og mycket mycket långt ifrån en crude GT. Vad tycker ni connoisseurer?
gin.jpg

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen