Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Hej!
alla ni i tråden verkar oerhört insatta i Gin/Tonic. Jag är importör av vin/alko i Skandinavien.
Ngn som kan tipsa om;

1, Svensk tillverkad Tonic? dansk? norsk?
2, Bästa tonic som INTE finns på skandinavisk marknad? Jag letar efter en pangprodukt att ta in.

Vore en klar välgärning.
Så tragiskt att merparten av barerna alltid skall göra det så enkelt för sig. Vi är väldigt många som värdesätter att en G T behandlas med respekt. Rak motsats till vad de så kallade bartenders tror. Och som enbart verkar bli förnärmade när man talar om för dem hur man vill ha sin G T.
Och i mitt och flera vänners begreppsvärd är det en flaska Tonic som vi själva vill hälla upp från :)

Testade en kanadensisk gin som heter Ungava igår. Klargul till färgen, smaksatt med nypon, hjortron, kråkbär och såklart enbär. Intressant smak. Jag provade den dels med en ganska mild tonic (Fevertree) och dels med en extremt torr (Golden Monaco Extra Dry). Smakerna kom fram fantastiskt med den torra varianten.
Den ligger och trivs i min kyl...
Fick testa den hos vänner i Montreal och sedan fick en flaska följa med hem.
Hjortronen som ger den gula färgen...

Var i Levi här om veckan, till mim förvåning så hade de Fentimans på K-markt :)

218117cb3146cbcf9de885c6fa410620.jpg

Testade en kanadensisk gin som heter Ungava igår. Klargul till färgen, smaksatt med nypon, hjortron, kråkbär och såklart enbär. Intressant smak. Jag provade den dels med en ganska mild tonic (Fevertree) och dels med en extremt torr (Golden Monaco Extra Dry). Smakerna kom fram fantastiskt med den torra varianten.

Är Gin på väg att gå samma tragiska öde tillväga som "Vodka" ?
Nu är jag inte riktigt klar över definitionen av Gin, mer än att Enbär måste vara dominerande. Får man verkligen kalla ovan för Gin ?
Luktar finskt fruktbränvin lång väg, tycker jag ;)

Toppen