Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Från en bekant som var helt besatt av GT:

1. fyll halva glaset med isbitar
2. pressa citron över och lägg sedan en citronskiva över isbitarna
3. häll väldigt SAKTA gin över isen
4. häll lika sakta tonic
5. rör inte om utan det är bara till att dricka

Det funkar faktiskt och blir både väldigt kallt och bra blandat. Minns inte vilken sort han föredrog men det har fungerat med alla jag provat.
(föredrar själv vodka/tonic men häller upp på samma sätt)

Från en bekant som var helt besatt av GT:

1. fyll halva glaset med isbitar
2. pressa citron över och lägg sedan en citronskiva över isbitarna
3. häll väldigt SAKTA gin över isen
4. häll lika sakta tonic
5. rör inte om utan det är bara till att dricka

Det funkar faktiskt och blir både väldigt kallt och bra blandat. Minns inte vilken sort han föredrog men det har fungerat med alla jag provat.
(föredrar själv vodka/tonic men häller upp på samma sätt)

I princip som jag själv gör. Har i och för sig också nästan halva glaset med isbitar, men jag har en O F-glas och stora isbitar. Så jag får bara plats med 2 tsk.
Och så har jag 1-1 alternativt 1-2 förhållande på G och T. Beroende på Gin.

Miller gjorde sig bäst med 1-1 :)

• Gilla
Reactions: Gus
Hittade en tonic jag inte testat förut på The Loft i Bryssel. Någon som vet om den faktiskt har något ursprung i Norden? Blir ju lite halvdant med ett ö i Nordic... :rolleyes:
image.jpeg
Edit: verkar som om det är Coca Cola som inte gjort sin research ordentligt
Nordic Mist - Wikipedia, the free encyclopedia

Hittade en tonic jag inte testat förut på The Loft i Bryssel. Någon som vet om den faktiskt har något ursprung i Norden? Blir ju lite halvdant med ett ö i Nordic... :rolleyes:
Visa bifogad bild 48672
Edit: verkar som om det är Coca Cola som inte gjort sin research ordentligt
Nordic Mist - Wikipedia, the free encyclopedia
Den finns på samtliga Sara lounger jag har varit i, vill minnas att Spanair hade den ombord.
@Jakob Österberg, någon har lärt mig att dricka Vodka med färskpressade apelsiner, skall vist vara hällsosam, må så vara men en svår huvudvärk frambringar den drinken. trotts at det gick åt ca 12 apelsiner till 3 drinkar.
Nu blev det OT

Jag har införskaffat i mitt tycke de ultimata gin & tonic glasen! Det är Iittala Ultima Thule Dricksglas 20 cl. Många kanske tycker de är för små men de rymmer perfekt 3 isbitar, 1 limeklyfta, 5 cl gin och 10 cl tonic! Glasen är nog den bästa investeringen jag gjort i mitt liv, de är helt fantastiskt goda att dricka GT ur! :)

gin.jpg

Toppen