Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

mackan33

Medlem
Detta var en trevlig bekantskap.

85C915A1-BDF2-43ED-AEA5-713D7019ADA1.jpeg
 
Inger fel på Bombay som gin, men mycker roligare och fler intressanta smaker i de mindre brännerierna som gör gin.
Samma med tonicen, Schweppes funkar absolut men blir godare och större variation på smak med Tonic från de lite mindre tillverkarna.
Klart att man ska gynna mindre tillverkare i den mån man kan. Sen är det ju alltid trevligt att prova lokalproducerat. Härnö-gin har man testat några gånger uppe i Norrland. Vad tycker du om den? Ser att den oftast finns ombord och i loungerna. :)
 

Kris

Medlem
Klart att man ska gynna mindre tillverkare i den mån man kan. Sen är det ju alltid trevligt att prova lokalproducerat. Härnö-gin har man testat några gånger uppe i Norrland. Vad tycker du om den? Ser att den oftast finns ombord och i loungerna. :)
Härnö är mycket trevlig. Om du vill ha gin-tips kan du alltid scrolla igenom denna tråden. Gin-utbudet har formidabelt exploderat de senaste åren.
 

palmen

Moderator
Klart att man ska gynna mindre tillverkare i den mån man kan. Sen är det ju alltid trevligt att prova lokalproducerat. Härnö-gin har man testat några gånger uppe i Norrland. Vad tycker du om den? Ser att den oftast finns ombord och i loungerna. :)
Härnö är mycket bra, de gör ju flera olika och finns en "special" även för sas på longhaul (eventuellt bara etiketten som skiljer).
Testa Norrbottens Destilleri, de gör mycket kul och bra gin. Testade lite förra året på ginmässa i Stockholm. Favoriten blev deras forest gin, då den typ av smaker passar bra för mig.

Annars är jag svag för Lydens gin som nu är min husgin, även om det också alltid finns Stockholms Bränneri hemma.
 
Toppen