Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Klassiskt Gordon’s i Hiltonloungen i Sorrento

6c177b6f07d752f4b1d9f3021910c968.jpg
Nu har jag sett så mycket fint därifrån så nu undrar jag hur man tar sig dit snabbast. Förra gången hyrde vi bil och körde från Rom. Nu har jag fyra dagar bokade i Rom i oktober men blev sugen på Sorrento.
 

Senator

Moderator
Nu har jag sett så mycket fint därifrån så nu undrar jag hur man tar sig dit snabbast. Förra gången hyrde vi bil och körde från Rom. Nu har jag fyra dagar bokade i Rom i oktober men blev sugen på Sorrento.

Skall man flyga så är Neapel närmast. Hyrbil från NAP till Sorrento tar mellan 1-1.30t beroende av trafik. Första året flög vi SAS till/från FCO, tog tåget till Neapel och hyrde en taxi som tog oss hit. Sen körde vi tillbaka något som jag helst inte gör igen. Så nu flyger vi Lufthansa ARN-FRA/MUC-NAP eller med Swiss ARN-ZRH-NAP.

Om du redan är i Rom, så fundera på tåg till Centralstationen i Neapel. Det tar 1.20t. Sedan finns det ett lokaltåg som tar samma. Men vi undvek tåget efter att ha läst om detta online som ”en ficktjuvsparadis”. Så allt beror på byten: men tåget från Rom är smidigt. Kanske en hyrbil från centralsationen och sen köra upp?
 
Skall man flyga så är Neapel närmast. Hyrbil från NAP till Sorrento tar mellan 1-1.30t beroende av trafik. Första året flög vi SAS till/från FCO, tog tåget till Neapel och hyrde en taxi som tog oss hit. Sen körde vi tillbaka något som jag helst inte gör igen. Så nu flyger vi Lufthansa ARN-FRA/MUC-NAP eller med Swiss ARN-ZRH-NAP.

Om du redan är i Rom, så fundera på tåg till Centralstationen i Neapel. Det tar 1.20t. Sedan finns det ett lokaltåg som tar samma. Men vi undvek tåget efter att ha läst om detta online som ”en ficktjuvsparadis”. Så allt beror på byten: men tåget från Rom är smidigt. Kanske en hyrbil från centralsationen och sen köra upp?
Tack! Har bara 3,5 dagar i Rom så blir nog för tajt tyvärr. Jag får nöja mig med GT på Majestic i Rom istället.
 

Homer

Medlem
Tonic water producer Fentimans has teamed up with Notting Hill cake shop Pearl and Groove and Great British Bake Off 2017 champion Sophie Faldo to open the UK’s “first” pop-up gin bakery in London.


shopFront.jpg

mini_cakes-1021x1024.jpg

bakery_people-1024x696.jpg

Fentimans-Gin-Bakery-pop-up.jpg




From the Friday 21st to 23rd September we’ll be bringing the Fentimans Gin Bakery to life at Pearl and Groove Bakery on Notting Hill’s Portobello Road. The Pop-Up will be opened by the winner of last year’s Great British Bake Off Sophie Faldo and we’ll be selling delicious Gin and Tonic cakes featuring our range of premium mixers. You can also wash down your cake with the matching G&T drink!
Botanically brewed beverages using the finest quality natural ingredients
 

BCSkier

Medlem
Med risk för att vara tråkig, tycker faktiskt att Schweppes är mest neutral. Skär sig minst med mest.

Smaken är ju delad.. men kan man ställa upp sex(6) olika Gin, borde man kanske kunna få dit några olika Tonic också. Framförallt på hotellet som ligger på våning 103-118...:rolleyes:

Efter att ha funnit Fentimans; Fewer Tree; BTW; Indi; mfl... så har jag lite svårt för Schweppes.

”If there is 3 part tonic and 1 part gin in a Gin and Tonic, then you better make sure you get the right Tonic.”

Nu är ju BC blandningen 1:1 men ovanstående gäller nog ändå:D
 
Toppen