Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

På Dalecarlia där blev GT:n et stort fiasko.
Här på Sofitel Vieux Port i Marseille...
Voilà !!

Och utsikten från Talkbaren - Dantes Skylounge får man på köpet!!

0b166b4b93907fac530e7ba60fc911b8.jpg

Nån som har varit på, Steampunk Bar i Göteborg? Nordens första steampunk bar och restaurang. Tydligen ska dem ha ett stort utbud av G&T.

Drinkar - Steampunk Bar

Japp, riktigt coolt ställe med ubercool inredning uniformer tema o allt. Samt troligen flest ginsorter i norra Europa!
Mycket bra ställe om det inte vore för personalen som har extremt dålig servicekänsla. Sist (=sista) gången jag var där så kom de och skulle schasa ut mig precis när jag beställt drinkar till sällskapet. Klockan var väl ungefär 21:30 en vardag, och innan jag beställde så frågade jag när de skulle stänga (kl 22 muntligen, men enligt hemsidan senare än så. Minns inte nu men antingen 23 eller 00) Vi var enda sällskapet där, och de ville hursom inte att vi skulle få avsluta drinkarna. Efter några meningsutbyten så var det ändå ok.

Vi gick vidare till ett ställe bredvid för en drink till och gick sedermera förbi utanför Steampunk på vägen hem. Då satt den mestadels manliga personalen och partajade med några yngre damer.
Det där är inte seriöst. Men en förklaring till varför de plötsligt ville att vi skulle gå därifrån. Bra gin eller ej - jag kommer aldrig att gå tillbaka.

Mycket bra ställe om det inte vore för personalen som har extremt dålig servicekänsla. Sist (=sista) gången jag var där så kom de och skulle schasa ut mig precis när jag beställt drinkar till sällskapet. Klockan var väl ungefär 21:30 en vardag, och innan jag beställde så frågade jag när de skulle stänga (kl 22 muntligen, men enligt hemsidan senare än så. Minns inte nu men antingen 23 eller 00) Vi var enda sällskapet där, och de ville hursom inte att vi skulle få avsluta drinkarna. Efter några meningsutbyten så var det ändå ok.

Vi gick vidare till ett ställe bredvid för en drink till och gick sedermera förbi utanför Steampunk på vägen hem. Då satt den mestadels manliga personalen och partajade med några yngre damer.
Det där är inte seriöst. Men en förklaring till varför de plötsligt ville att vi skulle gå därifrån. Bra gin eller ej - jag kommer aldrig att gå tillbaka.
Tråkigt att höra. Som en parentes till din upplevelse och apropå servicekänsla stör jag mig otroligt mycket på att man på många restauranger i Sverige stressar upp kunden genom att stup i kvarten springa förbi bordet och skall plocka halvtoma glas, tallrikar etc. Ska det vara så svårt att låta kunderna dricka / äta upp i lugn och ro, för att därefter plocka undan? Det förstör helhetsintrycket om ni frågar mig. Nån mer som känner så?

Dubbel G&T (därav grogglaset) inför födelsedagsmiddag hemma. Tanq Ten med Fentimans, citron och mynta. Välbehövligt läskande en 33-gradig sommarkväll.

Edit: Ja, jag bröt mot min egen regel och hade en citronskiva i. Skyller på hetta och därpå följande dåligt omdöme.

Attachments

• A8ABC9BB-2577-4A0B-AB25-4DCA286A6387.jpeg
    A8ABC9BB-2577-4A0B-AB25-4DCA286A6387.jpeg
    81,6 KB · Visningar: 288
Navy Strenght bör ju vara förstahandsvalet om det går att hitta till rimligt pris
för att komma ner till 40% etc. spär producenterna ut med vatten, det kan man ju göra själv
om man vill - eller ta mer tonic.
För den som gillar att experimentera och smaksätta med färska bär, frukter osv. är det nästan ett måste
för safterna spär ju ut ginen.

Många producenter har en Navy Strengh version av sin standard gin.
t.ex.
Plymouth Navy Strength Gin, specially made for the Navy | Plymouth Gin
Hven Organic Navy Strength Gin
Hernö, Sipsmith, Bathtub mfl.

Navigating Navy Strength Gin - Insight into one of Gin's sub-categories

Navy Strenght bör ju vara förstahandsvalet om det går att hitta till rimligt pris
för att komma ner till 40% etc. spär producenterna ut med vatten, det kan man ju göra själv
om man vill - eller ta mer tonic.
För den som gillar att experimentera och smaksätta med färska bär, frukter osv. är det nästan ett måste
för safterna spär ju ut ginen.

Många producenter har en Navy Strengh version av sin standard gin.
t.ex.
Plymouth Navy Strength Gin, specially made for the Navy | Plymouth Gin
Hven Organic Navy Strength Gin
Hernö, Sipsmith, Bathtub mfl.

Navigating Navy Strength Gin - Insight into one of Gin's sub-categories

Hittade inte Plymouth Navy..... ens i specialsortimentet.
Får gå in på bolaget och fråga om den går att beställa hem. Annars får det väl bli Master of Malt-order.

Toppen