Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Anledningen att jag "räknade" med det var att jag frågade här på forumet om andra fick sina kort i 2år innan jag skaffade mitt. Och alla verkade få det. (Jag vet att det inte är en garanti, men man tror inte att man själv ska bli det första undantaget)
Självklart är det SAS som sätter reglerna, jag gillar inte att dra nitlotten bara. Speciellt inte när folk har fortsatt att få intjäningsperioden+efterföljande år
Det är problemet med regler som inte är publicerade - de kan ändrad när som. Praxis var att man fick två år men det var ju lite för bra för att det skulle hålla i längden.

Fick svar från guldsupporten när jag fråga varför jag inte fick guldkortet i 2år..

"Du fik det Guld kort 2 dec 15.
Din optjenings periode løber fra 1dec 15- 30 nov 16.
Du er nu i anden optjenings periode altså slutter dit Guld medlemskab 30 nov 16 men SAS Giver 3 måneders karens periode/ overgangs periode så Guld medlemskabet endelig slutter 28 feb 17"

Vad svarar man på detta? när många uppenbarligen har fått sina kort under både intjäningsåret och året därpå.

Nu är 2 dec - 30 nov 2016 365 dagar = 1 år. Någonstans måste de dra gränsen för att ge resten av kvarvarande år plus ett till.

Det här blir intressant att reda ut, när gränsen går... Vore ju trist om man ger ett kort som blir giltigt mindre än ett år.

Fick svar från guldsupporten när jag fråga varför jag inte fick guldkortet i 2år..

"Du fik det Guld kort 2 dec 15.
Din optjenings periode løber fra 1dec 15- 30 nov 16.
Du er nu i anden optjenings periode altså slutter dit Guld medlemskab 30 nov 16 men SAS Giver 3 måneders karens periode/ overgangs periode så Guld medlemskabet endelig slutter 28 feb 17"

Vad svarar man på detta? när många uppenbarligen har fått sina kort under både intjäningsåret och året därpå.

Jag har svårt att förstå denna del ifrån gold supporten.
"Du er nu i anden optjenings periode "

Hur kan du vara i den andra intjäningsperioden om du fick det den 2 dec och din period är 1dec-30 nov.
För mig låter det som dom tror du har fått det före 1 dec.
De har inte titta när du har fått det bara när dit kort har slutdatum och räknat baklänges.

Är det flera som bara har fått en period??? Eller är det en anka av ett fel ifrån SK IT.

Bäst är nog att lugnt avvakta och se när nästa period börjar hur det blir...

Som sagts innan, ju mer man går på desto mindre sannolikhet att det slår igenom ett år till....

Nu är 2 dec - 30 nov 2016 365 dagar = 1 år. Någonstans måste de dra gränsen för att ge resten av kvarvarande år plus ett till.
Vad menar du? Så som det verkar fungera nu, så verkar det inte spela någon som helst roll om kortet hade getts bort 29/11 eller 2/12. Det hade bara gällt resterande tid av innevarande medlemsår för mottagaren.

Jag kanske är lite trög, men var ser man hur länge man har Guld? (alltså inte sin kvalificeringsperiod utan hela tiden som man har guld).

Har gett bort både till fru samt dotter förra året, men har dagsläget ingen aning hur länge de är EBG...
Tex fick min fru EBG den 7e dec 2015. Hennes kvalperiod är 1/12-30/11 2016. Hon är EBG till 30/11 och skulle enligt "gamla" reglerna även vara hela nästa period (2017) men det verkar ju oklart nu. Samma för dottern som fick EBG 2/9 2015 och har kvalperiod 1/9 till 31/8.
Hur kan man se detta, alltså hela längden på EBG?

Det här blir intressant att reda ut, när gränsen går... Vore ju trist om man ger ett kort som blir giltigt mindre än ett år.
Fick svar angående detta:
"Mottar du ett Silver eller Guld kort som en gåva under början av din kvalificeringsperiod (under första månaden) så kommer detta endast att vara giltigt under den perioden. Mottar du däremot ett kort vid ett senare tillfälle under din kvalificeringsperiod (andra och frammåt) så kommer detta att räcka under din nuvarande period samt nästa."

Fick svar angående detta:
"Mottar du ett Silver eller Guld kort som en gåva under början av din kvalificeringsperiod (under första månaden) så kommer detta endast att vara giltigt under den perioden. Mottar du däremot ett kort vid ett senare tillfälle under din kvalificeringsperiod (andra och frammåt) så kommer detta att räcka under din nuvarande period samt nästa."

Det är ju en ganska exact uppgift. Få inte kortet första månaden???
Vem sitter och tänker ut dessa saker ??? För rent praktiskt gör det ju ingen skillnad. Alla medvetna vet vad de ska göra och för de övriga är det mest kul att få ett guld kort.

Toppen