Senaste nytt

Giltighetstid för poäng efter diamond

Går det tidsmässigt? Man är ju Diamond minst 15 mån inkl grace, så då ska man ha bokat minst så lång tid innan? Den framförhållningen kräver väl minst en ombokning till senare datum, och då räknas väl poängen om under Diamond-medlemskapet?
Du har nog helt rätt, räknade lite i nattmössan där!

Jag hade idag nöjet att falla ner från EBD till EBG efter ca 3,5 år som EBD. Jag kunde då konstatera att tidigare information i tråden om poängens giltighet INTE stämmer. En rätt stor pott av mina poäng förfaller 2025-12-31. (Har varit lite smådålig på att göra av med poäng under en längre tid.) Det är alltså tyvärr INTE så att alla poäng får fem års giltighet när man faller ner. Vi får se om jag nu tvingas bli storkonsument av muffins. ;)
Skärmavbild 2025-04-01 kl. 21.03.54.png

Jag hade idag nöjet att falla ner från EBD till EBG efter ca 3,5 år som EBD. Jag kunde då konstatera att tidigare information i tråden om poängens giltighet INTE stämmer. En rätt stor pott av mina poäng förfaller 2025-12-31. (Har varit lite smådålig på att göra av med poäng under en längre tid.) Det är alltså tyvärr INTE så att alla poäng får fem års giltighet när man faller ner. Vi får se om jag nu tvingas bli storkonsument av muffins. ;)
Visa bifogad bild 163722
Surt sa räven, jag gör dig sällskap den 1:a maj (också nedgraderad från EBD) men jag tror inte att några av mina poäng är i farozonen

Visa bifogad bild 163722
Va konstigt. Jag föll ned till EBG 2023 och fick fem år på alla poäng då.

Se där, då har de lyckats implementera en "enhancement" sedan dess. :mad:
Måste he varit nyligen, jag trillade ner i 31/8 (plus 3 månader grace) och alla mina går ut 31/8/2029. MEN, jag har en vag minnesbild av att jag först hade en massa olika rader, men samma utgångsdatum. Nu syns det i appen bara en rad. Manuellt arbete? Eller en ST enhancement som du säger?

Måste he varit nyligen, jag trillade ner i 31/8 (plus 3 månader grace) och alla mina går ut 31/8/2029. MEN, jag har en vag minnesbild av att jag först hade en massa olika rader, men samma utgångsdatum. Nu syns det i appen bara en rad. Manuellt arbete? Eller en ST enhancement som du säger?
Jag tänker att det nog mer är en Chapter 11-enhancement än en Scary Team-enhancement. ;)

Det står fortfarande på https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/eb-membership-levels-and-benefits/diamond-benefits att det ska vara 5 nya år. Kan vara värt att höra av sig till dem...
Så entydig är väl tyvärr inte texten?
When the Diamond membership has come to an end, a new expiry date for points will be set with a validity up to five years. The point will be reset to the members original end month and be valid up to five years.
Det står ju inte uttryckligen att alla poäng får fem års giltighet, bara att de får upp till fem år. Men jag ska hålla ett öga på om det sker någon förändring, som det eventuellt gjorde för @Jannes och i så fall återrapportera.

Visa bifogad bild 163722
Det är inga poäng från en pointsharing grupp som visas där? Jag föll ned till EBG 2024 och fick 5år på mina poäng i alla fall.

Toppen