Senaste nytt

Giltighetstid för poäng efter diamond

Hej!

Kommer ej uppnå diamond i år utan åker ner på guld. Har poäng som förföll förra året (men som nu är utan utgångsdatum tack vare diamond), vad händer med dessa efter mitt status-byte? Får man fem nya år, håller de för alltid eller försvinner de?
 

FFlash

Medlem
Nej men Hvete!

Jag ramlar ner från diamond till guld imorgon och har bokat en massa awards i onödan om jag läser rätt här??
Började panikera förra veckan att jag har en massa poäng som är kring 5 år gamla och trodde att då när jag softlandar till guld så blir det massvis med poäng som röker. Men först nu började jag tänka om man kanske som tur får 5 år från det när man tappar diamantnivån, och så sökte jag och hittade denna tråd! Facepalm…

Vad gäller? 5 år till eller räknas giltighet från intjäningsdatum(speciellt om man INTE var diamant då poängen tjänades in)?

Om man får 5 år till så är det ju bra, men jag hann boka många ”spekulativa” mindre värda biljetter som går på avgift om jag bokar av(med de nya reglerna)
 

palmen

Moderator
Nej men Hvete!

Jag ramlar ner från diamond till guld imorgon och har bokat en massa awards i onödan om jag läser rätt här??
Började panikera förra veckan att jag har en massa poäng som är kring 5 år gamla och trodde att då när jag softlandar till guld så blir det massvis med poäng som röker. Men först nu började jag tänka om man kanske som tur får 5 år från det när man tappar diamantnivån, och så sökte jag och hittade denna tråd! Facepalm…

Vad gäller? 5 år till eller räknas giltighet från intjäningsdatum(speciellt om man INTE var diamant då poängen tjänades in)?

Om man får 5 år till så är det ju bra, men jag hann boka många ”spekulativa” mindre värda biljetter som går på avgift om jag bokar av(med de nya reglerna)
Det ska vara 5 år efter man ramlar ner till guld.
 

jsn

Medlem
Nej men Hvete!

Jag ramlar ner från diamond till guld imorgon och har bokat en massa awards i onödan om jag läser rätt här??
Började panikera förra veckan att jag har en massa poäng som är kring 5 år gamla och trodde att då när jag softlandar till guld så blir det massvis med poäng som röker. Men först nu började jag tänka om man kanske som tur får 5 år från det när man tappar diamantnivån, och så sökte jag och hittade denna tråd! Facepalm…

Vad gäller? 5 år till eller räknas giltighet från intjäningsdatum(speciellt om man INTE var diamant då poängen tjänades in)?

Om man får 5 år till så är det ju bra, men jag hann boka många ”spekulativa” mindre värda biljetter som går på avgift om jag bokar av(med de nya reglerna)

Det ska vara 5 år efter man ramlar ner till guld.
Det var det förra gången jag ramlade ner från Diamond.
 

Jean-Pierre

Medlem
Jag trillar snart ned från Diamond till Gold. Har en poängresa som jag förmodligen kommer avboka efter jag kliver ned till Gold.. Blir intressant att se hur SAS IT hanterar de poängen vid avbokning:
1. om de behåller urspungligt förfallodatum (är ju ej längre Diamond när poängen kommer tillbaka)
2. ...eller om de får 5 nya år precis som övriga poäng på kontot.
 

Jannes

Medlem
Jag trillar snart ned från Diamond till Gold. Har en poängresa som jag förmodligen kommer avboka efter jag kliver ned till Gold.. Blir intressant att se hur SAS IT hanterar de poängen vid avbokning:
1. om de behåller urspungligt förfallodatum (är ju ej längre Diamond när poängen kommer tillbaka)
2. ...eller om de får 5 nya år precis som övriga poäng på kontot.
Jag skulle gissa att de får 5 år, för jag skulle tolka att dina poäng alla fick förlängningen/Diamant-fördelen även om du bokat med dem senare.
Men då antar jag att bokningen skedde medan du var Diamond?
Om du bokade som Guld, blir Diamond, trillar till Guld och SEDAN avbokar? Då hade jag inte vågar gissa.

Men är nyfiken på hur det går!
 

Tomas E

Medlem
Om du bokade som Guld, blir Diamond, trillar till Guld och SEDAN avbokar? Då hade jag inte vågar gissa.
Går det tidsmässigt? Man är ju Diamond minst 15 mån inkl grace, så då ska man ha bokat minst så lång tid innan? Den framförhållningen kräver väl minst en ombokning till senare datum, och då räknas väl poängen om under Diamond-medlemskapet?
 
Toppen