Väntar på min hyrbil som är försenad så passar på att posta fler bilder från dag 1.
Hungrig efter äventyret i parken. Googlade fram en restaurang med bra recensioner som låg i närheten och bad om att bli serverad georgisk mat.
Det här är Khachapuri. Den finns i lite olika regionala varianter men består oftast av bröd, ost och ägg. Man rör ihop ägget med osten och sedan bryter man brödet och äter det för hand.
Det här är också tradionellt georgisk med en speciell sås med vitlök som serveras med potatismos. Kommer inte ihåg namnet bara...
Khachapuri var helt ok. Kul att testa men mäktigt när den är så stor med så mycket ost. Hade passat som en mindre variant som skulle serveras som förrätt.
Kycklingrätten var vass. Kycklingarna hade behövt grillas på lite för goare crisp men mos och sås var fantastiskt.
Kostar det nåt eller?
20 gel/st per maträtt (80 spänn)
Fler bilder från min stadsvandring:
Gamla stan
Känner mig som en konservativ tjänsteman från kommunen men den är överexploaterad. Det är uteserveringar i alla gränder, på alla gator och lämnar endast en gång i mitten att gå på. Det döljer all arkitektur, all historia i ett annars jättefint område.
Se här ja. Vilken överraskning. Hit får vi gå ikväll och se matchen. En storbild med massa ölserveringar runt.
Nytt och modernt blandas med hus där ett rotavdrag skulle göra susen. Timell och Arga snickaren som blivit canceled i Sverige kan testa ny karriär utomlands.
Konststad med mycket gallerior och utställningar överallt.
Jag trodde att mat, kultur och intryck skulle domineras av ryska influenser i och med den sovjetiska skilsmässan för några år sedan men tycker mig mest se turkiska traditioner.
Det fick bli en svingod kebab (entrecote) i all enkelhet innan kvällens event med fotboll och öl i parken.
Kostade den nåt eller?
10 gel (40kr)
Kommer till parken. Ovanligt lite folk, tänkte jag, men de kanske slutade titta efter Georgiens uttåg?
Tar en öl och sätter mig... Efter halva ölen fungerar hjärnan igen och man tänker tanken: Är det ens någon match idag?
Haha, semesterhjärnan är verkligen påkopplad. Det var ju några dagars uppehåll nu i spelschemat visade det sig efter en snabb googling... Men god öl och god atmosfär även utan fotbollen.