Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

FF#1

Medlem
Suck vad komplicerat de ska göra det...

precis,
gav bort mitt senaste guld under förra kval året men efter jag hade kvalat... är nu oroligt för att det blir att vänta till 1:a april 2019 istället för 2018.
Inte alls säker att jag återkvlar till Diamond av diverse skäl så kanske ett kort har flugit sin kos... kanske inte...
Konskvent inkonsekvent.
 

FF#1

Medlem
Sas verkar nu köra att man får ge bort ett EBG varje gång man kvalificerar, och inte en gång per period. Detta är ju rätt nytt så inget vi har full koll på ännu. Jag skulle tro att ger du ett kort innan perioden går ut kan du inte ge ett kort under nästa period. Återkvalificerar du nästa kvalificeringsår så får du vänta ut grace och ge ett kort nästa sommar.

Så verkar sas säga att det fungerar.
Jag kan tex inte ge ett kort i år då sas säger att jag gav ett förra kvalåret.

När gav du kortet, när kvalade du och vad är din period?
 

ZZZebra

Medlem
- Jag har kalenderår (1/1-31/12) som intjänandeår på Eurobonus.
- Var EBD under 2016
- Gav bort ett Guld i maj/juni 2017
- Kvalificierade på nytt för EBD i september

Jag kan inte ge bort ett kort nu, så det verkar inte vara kvalificering som gäller. Antar att jag kan ge bort när min grace-period är över 1/4.

Vore ju betydligt enklare om SAS bara hade regeln att man fick ge bort ett kort direkt efter varje kvalificiering och att det man kunde ge bort kortet till att man antingen åkte ner till Guld eller att man kvalificerade på nytt.
 

palmen

Moderator
När gav du kortet, när kvalade du och vad är din period?
Jag har juli/juni och gav bort ett kort innan sas kom på dessa nya regler/riktlinjer.
Återkvalade till diamond förra året och har inte kunnat ge bort ett kort denna period. Jag har ingen brådska med att ge ett kort just nu men får nog kontakta dom snart för att lösa problemet
 

agehall

Medlem
Det rimligaste och enklaste vore väl att man får ge bort ett kort varje gång man kvalat till EBD kan jag tycka.

Just bu förstår jag inte alls hur det fungerar och det stör mig för jag kommer kvala till EBD ganska sent i min period och vill egentligen inte ge bort ett kort förens nästa period. Blir dock inte klok på om det skulle fungera nu eller om kortet brinner inne när min nuvarande kvalperiod går ut...
 

Hafermann

Medlem
Jag har period 1/11-31/10 och kvalar in som guld i juni. Med tanke på hur det nu fungerar, när rekommenderar ni att jag ger bort silver för att mottagaren ska få så lång period som möjligt?
 

Kimmen00

Medlem
Jag har kvalperiod 1/12-30/11
Gav bort ett guld kort under 2017
Jag återkvalade till Diamond 27/11 2017.
Kan inte ge bort ngt nu får vanliga svaret när jag försöker på hemsidan.

Mailade Diamond-mailen och fick följande märkliga svar:

"Som Diamant medlem i SAS Eurobonus får du möjligheten att ge bort 1 Guldkort eller 2st Silverkort. Din kvot för att ge bort kort till familj och vänner uppdateras först när du får en ny giltighetstid på ditt EuroBonus-medlemskap inte vid period byte, din nuvarande giltighetstid går ut 2018-02-28.

Notera att denna gåva inte förnyas automatiskt till samma person varje kvalificeringsår, den måste skickas ut på nytt av givaren."

Jag antar att vad han menar är när gracen gått ut (grace 3 mån från 30/11 blir ju 28/2) men verkar ändå svamligt svarat?
 

Alster

Medlem
Jag har kvalperiod 1/12-30/11
Gav bort ett guld kort under 2017
Jag återkvalade till Diamond 27/11 2017.
Kan inte ge bort ngt nu får vanliga svaret när jag försöker på hemsidan.

Mailade Diamond-mailen och fick följande märkliga svar:

"Som Diamant medlem i SAS Eurobonus får du möjligheten att ge bort 1 Guldkort eller 2st Silverkort. Din kvot för att ge bort kort till familj och vänner uppdateras först när du får en ny giltighetstid på ditt EuroBonus-medlemskap inte vid period byte, din nuvarande giltighetstid går ut 2018-02-28.

Notera att denna gåva inte förnyas automatiskt till samma person varje kvalificeringsår, den måste skickas ut på nytt av givaren."

Jag antar att vad han menar är när gracen gått ut (grace 3 mån från 30/11 blir ju 28/2) men verkar ändå svamligt svarat?
Precis, det är när grace gått ut (dvs giltighetstiden som står på kortet). Det lustiga är att min graceperiod går ut 31/1 och jag kunde börja ge i början på januari. Så med samma logik kan du ge bort ditt den 1/2....fast det finns väl ingen logik här alls.
 

palmen

Moderator
Jag har period 1/11-31/10 och kvalar in som guld i juni. Med tanke på hur det nu fungerar, när rekommenderar ni att jag ger bort silver för att mottagaren ska få så lång period som möjligt?
Det beror på personen som du ska ge till. För att vara "helt säker" på att det ska vara giltigt två år ska man vänta till 3 månader har gått av dennes period. Man kan ge det tidigare men ibland har kortet då bara blivit giltigt i ett år.
 
Toppen