Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

DeWi

Medlem
Jag gav bort ett i juli förra året (har period sep-sep) och tänkte ge bort ett idag (har alltså kvalificerat för Diamond på ett helt ”nytt” år efter jag gav bort det förra, men står jag måste vänta till 2024-12-31? Kan det stämma? Kan man inte ge ett per ”statusår”?
Har nu jagat SAS några gånger denna vecka och fått till svar att det är när man blir Diamond som är brytpunkten.
Detta betyder att under detta år så kan jag inte ge bort något Guld.
Jag har sista Augusti som brytpunkt och gav bort ett Guld 24e Augusti 2023 och kan he bort nästa efter 24 November 2024.
Alltså 1 September 2023 till 31 Augusti 2024 kan jag inte ge bort något.

palmen

Moderator
Har nu jagat SAS några gånger denna vecka och fått till svar att det är när man blir Diamond som är brytpunkten.
Detta betyder att under detta år så kan jag inte ge bort något Guld.
Jag har sista Augusti som brytpunkt och gav bort ett Guld 24e Augusti 2023 och kan he bort nästa efter 24 November 2024.
Alltså 1 September 2023 till 31 Augusti 2024 kan jag inte ge bort något.
Det är helt korrekt, man kan ge ett kort för varje gång man kvalificerar. Men första året så blir det innevarande och nästa år (dvs när statusen går ut).
Kvalificerar du igen är nästa tillfälle du kan ge ett kort när tidigare status skulle gått ut om du inte förlänger. Rinse and repeat. Har varit så väldigt länge.

JKS

Medlem
Här kommer den officiella källan på att det som gäller är:
När du har uppgraderats till EuroBonus Guld eller Diamant gäller ditt medlemskort under resten av den återstående kvalificeringsperioden, under nästa kvalificeringsperiod och under en frist på tre månader.
Gäller detta fortfarande (alltså för mottagande part av guldkort)? Har svårt att hitta info hos SAS.

Toppen