Senaste nytt

Garanterad standard / förväntad lägstanivå för SAS Business vid Longhaul

Det bör kanske påpekas att SAS just nu servar sina 330/340 i Hongkong, vilket förstås innebär att LN-RKP inte kan bli stående på backen hela tiden.
Visserligen körs inte 901/902 för tillfället, men i övrigt är ju långdistansschemat ganska tight, vilket kanske användningen av RKF och KBD visar.

Blir lite nervös nu, är inbokad 20 augusti på SK943 Köpenhamn-Chicago i Business class.
Är det en stor risk att vi får denna kärra med äldre inredning?

Blir lite nervös nu, är inbokad 20 augusti på SK943 Köpenhamn-Chicago i Business class.
Är det en stor risk att vi får denna kärra med äldre inredning?
Risken är väl i dagsläget max 1/16 då de har 16 plan för longhaul, detta plan brukar ju dessutom bara användas som reser men har för mig den nyttjas mer under sommaren. Oavsett vad är det inget du kan göra i dagsläget, oftast kan man inte dra några slutsatser förrän tidigast 24h innan när man vet ungefär hur läget ser ut just då, och sen kan det ändras varje timme fram till avgång om du har otur.
Om din flight i dagsläget inte är schedulerad med LN-RKP (du ser det på att det är 2-2-2 seating i business) så är chansen för tillfället låg att du ska få det planet. Hoppas du kan släppa denna oro, finns ändå inget man kan göra åt detta mer än att boka med andra bolag om man vill vara säker på att slippa planet.
På alla longhaul jag åkt har jag fått detta plan 2 ggr, dels då det var nytt och det var SAS bästa inredning samt förra hösten när vi fick equipment change någon timme innan avgång till Boston. Det blev ju dock bara bättre för oss då utrymmet i go på första raden var bättre än på ordinarie plan.

Toppen