Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Denna post kan nog även passa i kundtjänst-tråden men då den gäller just chips och smoothies postar jag här.

Skickade igår en förfrågan om vad som gäller till guldadressen och fick idag svar att de inte riktigt visste och då det inte gäller en EB-fråga hänvisade de istället till den allmänna kundtjänsten för svar.

Öppnade en chatt och fick där kontakt med en kundtjänstmedarbetare som bekräftade att chips och smoothies ingår och att jag kan "äta och dricka tills jag spricker"...

Nu är ju inte direkt ett svar från SAS kundtjänst något som är skrivet i sten men jag tror nog att någon här inne på forum kan vara intresserad av att läsa svaret i sin helhet.

Dino gillar att resa: Kundtjänst?

Är det någon som dessutom vet hur jag kan vidarebefordra denna artiga och ytterst hjälpsamma medarbetares bemötande till någon ansvarig på SAS eller dess kundtjänst får ni gärna skicka ett pm.

Den här människan bör inte släppas in på arbetsplatsen något mer och vore inte helt orättvist om lönen uteblev när man skadar ett redan haltande varumärke på det här sättet. Äckligt.

Den där chatten var verkligen superkul. Det mest arroganta jag sett tror jag. Sen bilverkstäder på 80-talet. Och hantverkare fortfarande. Men slutet var ju bra. Jag ska skriva ut den och ta med nästa gång jag åker PLUS long-haul.../Per

Det där var nog det värsta jag har läst någonsin! Jag vet inte vad jag ska säga, att bemöta en kund som betalar ens lön på det sättet är ju helt vansinnigt. SAS har lite att jobba med.

Man blir lite ledsen...tusentals duktiga medarbetare gör vad dom kan under mycket svåra forhållanden i ständiga kristider, så forstörs allt av en enkelt person. Det finns fler ruttna äpplen i korgen men överlag känner jag meg säker og glad när jag flyger SAS. Tänk själv hur det skulle vara att jobba i et bolag med konkurshot og sparpaket på sparpaket i 10 år i sträck. Först drar dom bort dina förmåner, ökar timmarna og sänker lönen, sen skal du stå der med et leende när vi kommer. Tufft, og jag ömmar for dom...

Den där chatten vet jag inte vad jag ska säga om, har nog aldrig stött på något liknande i mitt yrkesliv i alla fall...

Kul chatt om man bortser från den trista attityden. Alla kan ha en dålig dag på jobbet, men mer anmärkningsvärt är ju att inte ens SAS själva verkar ha nån vidare koll på vad som gäller. Hur kan de ha tappat greppet så fullständigt?

Toppen