Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Det är väl mer att folk vill flyga gratis. Problemet är väl att se till att det är klart över vad som ingår och inte tjorva som idag.

Fast en kaffe hit eller dit är ju inga stora pengar för SAS, men det kan göra en hel del skillnad för hur kunden upplever bolaget. Vill man konkurrera med Norwegian och Ryanair är det inte kaffet som är problemet utan snarare personalkostnaderna.

Men jag håller med om att det också är ett problem att det är otydligt.

Jeg synes bare at det er at sammenligne æbler og pærer. Sammenlign med SAS Go eller i det mindste Premium Economy hos et andet flyselskab - så giver sammenligningen lidt bedre mening. For mig er det stadig uklart hvad der sammenlignes.

SAS skal sammenlignes med Norwegian (som man faktisk konkurerer direkte med på mange ruter) og Swiss med andre full-service selskaber - så giver sammenligningerne betydeligt bedre mening.

Man kan få alt til at virke absurd ved at lave den "rigtige" sammenligning. Det tilfører dog ikke nødvendigvis værdi til eller indsigt i, det som faktisk diskuteres.

Og det er vel trådskaberens spørgsmål "Hvem har fundet på...?" - og i tillæg naturligvis også hvorfor, vi diskuterer?

Läs nu inlägget en gång till. "Bokade med Swiss. Gick in på deras webb för å läsa lite om vad som erbjuds av mat & dryck: "All snacks, meals and beverages are included in your ticket price". Varför krångla till det?"

Handlar väl inte om Full-service bolag eller lågpris eller något annat utan mer det klara budskapet över "All snacks, meals and beverages are included in your ticket price" enkelt att förstå och skapar inget tjafs. Sen ska du inte kasta sten i glashus, du är rätt bra på att glida från topic direkt någonting handlar om att kasta bra ljus över CPH oavsett vad trådtitel nu må vara ;)

Åter till ämnet. Någon som har ett namn till ansvarig person på SAS? Jag skulle gärna skicka ett mail och fråga kring just detta, hur man resonerat och varför smoothies är undantagna. Att gå via Customer Care har ju visat sig omöjligt.

Läs nu inlägget en gång till. "Bokade med Swiss. Gick in på deras webb för å läsa lite om vad som erbjuds av mat & dryck: "All snacks, meals and beverages are included in your ticket price". Varför krångla till det?"

Handlar väl inte om Full-service bolag eller lågpris eller något annat utan mer det klara budskapet över "All snacks, meals and beverages are included in your ticket price" enkelt att förstå och skapar inget tjafs.
Okay, kan se jeg misforstod Hr. Cedergren lidt - Swiss er tydeligere i deres kommunikation (og har formenlig færre undtagelser...) hvilket er klart positivt. SAS er faktisk også ganske tydelige, der findes bare 1 million undtagelser som de ikke nævner..

Sen ska du inte kasta sten i glashus, du är rätt bra på att glida från topic direkt någonting handlar om att kasta bra ljus över CPH oavsett vad trådtitel nu må vara ;)
Det gør jeg skam heller ikke! Jeg prøver bare at skrive 1 positivt indlæg om CPH hver gang du skriver 1 om ARN ;) :p
(Tror stadig jeg har en del til gode) ;)

Toppen