Senaste nytt

Går oljelinjen dåligt?

Eller Arn-LHR. Finns köpstarka kunder på den sträckan som nog gärna skulle betala lite mer för att slippa SAS Plus...
SAS har sålt slot på London Heathrow så det kan inte vara något alternativ, väl?
Ja, men vadå? Det är väl bara att landa på Stansted istället! Jag har hört att det finns massor av svenska affärsresenärer som hellre reser till norra/östra London...

Innan sommaren meddelade Air France att de lägger ner Stavanger-Paris i oktober. Nu på morgonen meddelade Lufthansa att de lägger ner Stavanger-Frankfurt i samband med vintertidtabellen 2015/2015 som börjar i slutet på oktober.

Oljebranschen har det riktigt tungt nu.

Innan sommaren meddelade Air France att de lägger ner Stavanger-Paris i oktober. Nu på morgonen meddelade Lufthansa att de lägger ner Stavanger-Frankfurt i samband med vintertidtabellen 2015/2015 som börjar i slutet på oktober.

Oljebranschen har det riktigt tungt nu.

Tufft för en flygplats att förlora Paris, Frankfurt och Houston över en natt. Kommer man förlora BA till London och KLM till Amsterdam?

Tufft för en flygplats att förlora Paris, Frankfurt och Houston över en natt. Kommer man förlora BA till London och KLM till Amsterdam?

Nu är det väl ingenting som är klart med Houston?

Amsterdam tror jag inte, men kanske frekvensen går ner. KLM har en expansiv plan i Norge och flyger redan till Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Kristiansand, Ålesund och Sandefjord..

London är en annan fågel. Det ryktas sedan länge om att ett antal rutter är "slot holders"; där Bergen och Stavanger har varit uppe som två sådana, tillsammans med Leeds-Bradford. Rutter som hålls igång tills dessa BA hittar bättre long-haul alternativ att använda slots till.

Men, det är ju som att marknaden är helt död. Så "någons död" borde bli "en annans bröd".

Nu är det väl ingenting som är klart med Houston?

Amsterdam tror jag inte, men kanske frekvensen går ner. KLM har en expansiv plan i Norge och flyger redan till Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Kristiansand, Ålesund och Sandefjord.
Ingenting är beslutat om Stavanger-Houston. Infon från SvD är samma som jag har eftersom artikelförfattaren och jag satt med på samma möte.

Att KLM skulle lägga ner i Stavanger tror jag inte heller då de gjort en stor deal med sin täckning i Norge. Men de har fyra turer per dag på vardagar idag, kanske reduceras det till 2-3 istället?!

Ja jag gick händelserna i förväg. Tycker bara det är riktigt trist för Stavanger.

Jag hoppas de håller i, när både af och lh försvinner så borde det finnas lite fler möjligheter att växa på den linjen.

KLM kommer inte heller lämna svg.

Ändring har hänt gällande bonusplatser iaf.. förra veckan fanns det 2 bonus-platser per flight fram till april (i princip på varje avgång). Nu finns det inga efter oktobers slut och väldigt få datum dessutom..

Toppen