Senaste nytt

Går inte att boka Star Alliance på SAS.se?

Osäkert om det kommer gå via webben, men det står explicit "you are allowed to rebook without a fee". Det tolkar jag som att det antigen kommer att gå på webben, alternativt kommer man vara tvungen att göra det per telefon och då kommer det vara gratis.

Tack för info!

Köar också för att komma fram via telefonen, men går det inte inom kort så får det bli en vanlig SAS-bokning via webben under kvällen..

Påtalade för agenten jag pratade med att folk blivit nekade och han kunde inte förstå varför. Han skulle ta det vidare, inte för att det gör den som blivit nekad gladare...

Fick utan problem boka två resor.

Påtalade för agenten jag pratade med att folk blivit nekade och han kunde inte förstå varför. Han skulle ta det vidare, inte för att det gör den som blivit nekad gladare...

Fick utan problem boka två resor.
Jag bad killen jag pratade med om att ta det vidare internt, eftersom hans kollega sagt att det skulle vara OK och att andra fått igenom sina bokningar. Han svarade bara "vi tar inte emot feedback här".

Jag fyllde sedan i feedback-formuläret på webben. Får väl se om de mot förmodan hör av sig med någon form av ursäkt...

Uppenbarligen går det. Så om någon sitter i klistret med det så skulle jag fortsätta försöka under kvällen med vanliga numret, någon gång kanske det funkar. Själv fick jag ju igenom 2/3 bokningar tidigare under dagen, och de var de viktiga jag ville få till. Jag gjorde en "throwaway sas award" till chicago på den sista, jag orkar helt enkelt inte med mer av pausmusiken eller risken för ytterligaren en sur och tråkig kundtjänstmedarbetare frampå kvällen...

Vad hade du tänkt boka om du kommer fram?
Vi är ju inte kloka nån av oss här på sajten, så jag är bara ute efter att till varje pris göra åt 1-2 vouchers så långt som möjligt i bus/first. En variant är Hawaii, eller LAX, alt Tokyo el Singapore. Bara det är interkontinentalt. ;)

Åh vad jag älskar avbrottent från musiken från helvetet när rösten pratar svengelska ”vänta kvar så får du prata med en traveler consultant” och sen tjafsar om att många pga Corona ringer dem....

Toppen